
Fundusze europejskie
4 kwietnia 2025
Budowa morskiego terminalu serwisowego offshore w Łebie
Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach: Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) Komponent B2.2.3 Budowa infrastruktury terminalowej offshore Opis Projektu Przedmiotem projektu jest dostosowanie Portu w Łebie dla potrzeb budowy morskiego terminalu serwisowego offshore w Łebie do obsługi floty wspierającej budowę i utrzymanie morskich farm wiatrowych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju morskiej energetyki wiatrowej poprzez […]
18 marca 2025
Rozpoznanie i ewentualna neutralizacja materiałów niebezpiecznych zalegających na dnie Morza Bałtyckiego w wybranych lokalizacjach.
Rozpoznanie i ewentualna neutralizacja materiałów niebezpiecznych zalegających na dnie Morza Bałtyckiego w wybranych lokalizacjach.
10 stycznia 2025
Przegląd i aktualizacja map zagrożenia powodziowego i map ryzyka powodziowego od strony morza w tym morskich wód wewnętrznych we właściwości Urzędu Morskiego w Gdyni
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 Działania FENX.02.04 Adaptacja do zmian klimatu, zapobieganie klęskom i katastrofom. Typ projektów: Opracowanie i aktualizacja dokumentów strategicznych/planistycznych w zakresie gospodarowania wodami, zarządzania ryzykiem powodziowym oraz ochrony zasobów wodnych. Priorytet FENX.02 Wsparcie sektorów energetyka i […]
24 września 2024
Ochrona gatunków oraz siedlisk przyrodniczych w obszarach administrowanych przez Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni
Celem projektu jest realizacja działań ochronnych i monitoringowych dla utrzymania lub odtworzenia właściwego stanu ochrony siedlisk przyrodniczych oraz gatunków roślin i zwierząt, w tym ptaków, stanowiących przedmiot ochrony obszarów Natura 2000 będących pod nadzorem Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni i znajdujących się w jego kompetencjach. Realizacja wskazanych działań ochronnych umożliwi zachowanie a nawet polepszenie stanu zasobów przyrodniczych oraz ograniczenie zmniejszania różnorodności biologicznej na terenie obszarów Natura 2000.
24 września 2024
Opracowanie projektów planów dla obszarów Natura 2000 będących pod nadzorem Urzędu Morskiego w Gdyni
Zakresem projektu objęte są następujące obszary Natura 2000 nadzorowane przez Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni (obejmujące w całości lub częściowo obszary morskie): Zatoka Pucka PLB220005 (cały obszar); Zatoka Pucka i Półwysep Helski PLH220032 (część obszaru obejmująca wody morskie); Dolina Słupi PLH220052 (część obszaru obejmująca wody morskie); Przybrzeżne Wody Bałtyku PLB990002 (część obszaru obejmująca wody morskie w granicach kompetencji Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni, poza granicami Słowińskiego Parku Narodowego). Oznakowanie granic obejmie, poza wyżej wymienionymi, również następujące obszary Natura 2000
25 października 2023
Poprawa infrastruktury wybranych portów rybackich będących w administracji Urzędu Morskiego w Gdyni
Projekt obejmuje realizację następujących zadań: Przebudowa Falochronu Zachodniego i zabezpieczenie ścianki szczelnej na nabrzeżu Zachodnim w Porcie Jastarnia, Projekt zabezpieczenia ścianki szczelnej na nabrzeżu Wschodnim w Porcie Jastarnia, Remont falochronu wschodniego w Porcie Rowy wraz z konstrukcją tłumiącą falowanie, Nadzór Inwestorski dla zadania „Przebudowa Falochronu Zachodniego i zabezpieczenie ścianki szczelnej na nabrzeżu Zachodnim w Porcie Jastarnia” oraz zadania „Zabezpieczenie ścianki szczelnej na Nabrzeżu Wschodnim w Porcie Jastarnia”, Nadzór Inwestorski dla zadania „Remont falochronu wschodniego w Porcie Rowy wraz konstrukcją tłumiącą falowanie”, Nadzór autorski nad zadaniami „Przebudowa Falochronu Zachodniego i zabezpieczenie ścianki szczelnej na nabrzeżu Zachodnim w Porcie Jastarnia”, „Zabezpieczenie ścianki szczelnej na Nabrzeżu Wschodnim w Porcie Jastarnia” oraz „Remont falochronu wschodniego w Porcie Rowy wraz konstrukcją tłumiącą falowanie”.
14 września 2020
Opracowanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego polskich obszarów morskich – wody wewnętrzne portów w obszarze kompetencji Dyrektora Urzędu Morskiego w Słupsku – Opracowanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych w obszarze kompetencji Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni dla woj. Pomorskiego – od 01.04.2020 r.
Projekt pn. "Opracowanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego polskich obszarów morskich – wody wewnętrzne portów w obszarze kompetencji Dyrektora Urzędu Morskiego w Słupsku" jest w części realizowany przez Urząd Morski w Gdyni zgodnie z właściwością terytorialną, tj. w zakresie etapu "Opracowanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych w obszarze kompetencji Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni dla woj. Pomorskiego – od 01.04.2020 r."
31 sierpnia 2020
Krynica Morska – rozbudowa pirsu pasażerskiego w morskim porcie rybackim
Zakres planowanej inwestycji obejmuje: przedłużenie Pirsu Pasażerskiego o ok. 65,5 mb, pogłębienie dna na odcinku przylegającym do przedłużonego odcinka Pirsu Pasażerskiego, umocnienie wschodniego brzegu oraz północnego brzegu basenu portowego, przebudowę ciągu pieszo-jezdnego Pirsu Pasażerskiego wraz z odwodnieniem i wykonaniem oświetlenia oraz wykonanie utwardzonego placu postojowego dla samochodów wraz z jego odwodnieniem i oświetleniem.
26 marca 2019
Budowa morskiego systemu łączności w niebezpieczeństwie, GMDSS-PL
Przedmiotem projektu jest budowa morskiego systemu łączności w niebezpieczeństwie zgodnego z wytycznymi Międzynarodowej Konwencji o Bezpieczeństwie Życia na Morzu - zwanym w dalszej części dokumentacji systemem GMDSS (Global Maritime Distress and Safety System). System GMDSS jest systemem radiokomunikacyjnym obejmującym całokształt środków technicznych i organizacyjnych (w tym proceduralnych) mających zapewnić bezpieczeństwo życia na morzu w zakresie łączności radiowej.
18 kwietnia 2018
R-MODE BALTIC
Projekt jest efektem poszukiwania w IALA alternatywnych systemów nawigacyjnych mogących zastąpić systemy satelitarne w przypadku ich awarii lub ich okresowego zakłócenia. W projekcie „R-mode” zaproponowano wykorzystanie istniejącej infrastruktury naziemnej morskich systemów DGPS i/lub AIS celem wyznaczania pozycji statku w odniesieniu do pozycji lądowej stacji bazowych.