Logo Unii Europejskiej wraz z napisem Unia Europejska

Fundusze europejskie

Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego

  • 9 września 2015
  • Karolina Dołhy
Pasek z logotypami Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Opis Projektu

Przedsięwzięcie realizowane będzie w ramach:
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 - 2020
Priorytet: III. Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego
Działanie: 3.2. Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych

Projekt "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego" jest częścią przedsięwzięcia „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia Etapy I-III”. Całe przedsięwzięcie obejmuje następujące zadania:

  • Etap I: Rozbudowa Obrotnicy nr 2 z przebudową Nb. Gościnnego
  • Etap II – Pogłębienie toru podejściowego do Portu Gdynia
  • Etap III – Pogłębienie akwenów wewnętrznych Portu Gdynia

Zgodnie z Porozumieniem w sprawie określenia zasad współpracy Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. i Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni przy realizacji projektu „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia Etapy I-III” z dnia 8 sierpnia 2014 r. projekt będzie realizowany na zasadach współpracy przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. i Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni.

Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni będzie beneficjentem tylko jednego z etapów projektu, tj. „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego”.

Pozostałe etapy projektu zrealizuje Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Zakres projektu „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego” obejmuje:

  • pogłębianie toru podejściowego do Portu Gdynia do rzędnej - 17,00 m (do główek falochronu);
  • poszerzenie toru podejściowego do 280 m (na długości 3714 m);
  • zabezpieczenie trasy światłowodu na projektowanej szerokości toru podejściowego;
  • zabezpieczenie/przebudowa wejścia do portu z pozostawieniem szerokości wejścia głównego 140 m.

Realizacja projektu przyczyni się do wzmocnienia konkurencyjności polskiej gospodarki poprzez zapewnienie warunków do zrównoważonego rozwoju handlu opartego na transporcie wodnym i tym samym zwiększenie przeładunków ekspediowanych śródlądową droga morską.

28 lipca 2016 r. pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Dyrektorem Urzędu Morskiego w Gdyni została zawarta umowa dotycząca przygotowania projektu pozakonkursowego (pre-umowa) nr 3.2-9/16-00_P.

Podpisanie umowy tor Gdynia CUPT

23 lipca 2020 r. została zawarta umowa o dofinansowanie nr POIS.03.02.00-00-0083/19-00 pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Dyrektorem Urzędu Morskiego w Gdyni. Zgodnie z podpisaną umową całkowita wartość projektu wynosi: 77 100 000,00 PLN, w tym wysokość dofinansowania przez Unię Europejską wynosi: 65 532 829,54 PLN.

27 października 2021 r. pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Dyrektorem Urzędu Morskiego w Gdyni zawarty został aneks do umowy o dofinansowanie nr POIS.03.02.00-00-0083/19-01. Zgodnie z podpisanym aneksem całkowita wartość projektu wynosi 126 965 798,95 PLN, w tym wysokość dofinansowania przez Unię Europejską wynosi: 107 904 065,97 PLN.

29 sierpnia 2022 r. pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Dyrektorem Urzędu Morskiego w Gdyni zawarty został aneks do umowy o dofinansowanie nr POIS.03.02.00-00-0083/19-02. Na jego mocy wydłużono  termin realizacji projektu i kwalifikowalności wydatków do dnia 31 grudnia 2023 r. Całkowita wartość projektu oraz wysokość dofinansowania przez Unię Europejską nie uległy zmianie.

13 stycznia 2023 r. pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Dyrektorem Urzędu Morskiego w Gdyni zawarty został aneks do umowy o dofinansowanie nr POIS.03.02.00-00-0083/19-03 dotyczący zwiększenia wartości projektu o 19 506 751,35 zł.  Zgodnie z podpisanym aneksem całkowita wartość projektu wynosi 146 472 550,30 zł, w tym wysokość dofinansowania przez Unię Europejską wynosi 124 465 306,04 zł.

W dniu 11 lipca 2023 r. podpisano aneks nr POIS.03.02.00-00-0083/19-04 do Umowy o dofinasowanie  precyzujący kwestie  kwalifikowalności wydatków złożonych do depozytu sądowego. Całkowita wartość projektu oraz wysokość dofinansowania przez Unię Europejską nie uległy zmianie.

30 listopada 2023 r. pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Dyrektorem Urzędu Morskiego w Gdyni zawarty został aneks do umowy o dofinansowanie nr POIS.03.02.00-00-0083/19-05 dotyczący zmniejszenia wartości projektu o 8 810 563,31 zł.  Zgodnie z podpisanym aneksem całkowita wartość projektu wynosi 137 661 986,99 zł, w tym wysokość dofinansowania przez Unię Europejską wynosi 116 976 327,23 zł.

Okres realizacji projektu: 31 grudnia 2023 r.

Informacja o podpisaniu umowy o dofinansowanie na stronie POIS pois.gov.pl
Informacja CUPT o podpisaniu umowy o dofinansowanie w serwisie cupt.gov.pl

Przetargi

      1. W dniu 9 kwietnia 2018 r. Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni ogłosił postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na wybór wykonawcy na Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego” oraz pełnienie nadzoru autorskiego. Ogłoszenie zostało opublikowane na stronie internetowej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Morskiego w Gdyni oraz w Biuletynie Zamówień Publicznych.
        W dniu 26 kwietnia 2018 r. w siedzibie Zamawiającego odbyło się otwarcie ofert – dwóch wykonawców złożyło ofertę.
        W dniu 15 czerwca 2018 r. dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty.
        W dniu 23 lipca 2018 r. zawarto umowę z wykonawcą – Wuprohyd Sp. z o.o., ul. Kopernika 78, 81-456 Gdynia. Wartość podpisanej umowy wynosi 239 850,00 złotych brutto.
      2. W dniu 25 kwietnia 2019 r. zostało wysłane zapytanie ofertowe na Wykonanie studium wykonalności wraz z wnioskiem o dofinansowanie dla projektu "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego” do pięciu wykonawców. Wpłynęły dwie oferty.
        W dniu 13 maja 2019 r. dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty.
        W dniu 20 maja 2019 r. zawarto umowę z konsorcjum firm: Doradztwo Gospodarcze Mariusz Krawczak ul. Sucharskiego 15D/3, 81-157 Gdynia oraz P.U. „FOCUS P” Julita Pawłowska,
        ul. Tatrzańska 5, 81-814 Sopot. Wartość podpisanej umowy wynosi 33 195,24 złotych brutto.
      3. W dniu 18 listopada 2019 r. Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni ogłosił postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na wybór wykonawcy na Wykonanie badań ferromagnetycznych wraz z raportem dla potrzeb realizacji przedsięwzięcia Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego. Ogłoszenie zostało opublikowane na stronie internetowej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Morskiego w Gdyni oraz w Biuletynie Zamówień Publicznych.
        W dniu 2 grudnia 2019 r. w siedzibie Zamawiającego odbyło się otwarcie ofert – dwóch wykonawców złożyło ofertę.
        W dniu 26 lutego 2020 r. dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty.
        W dniu 16 czerwca 2020 r. unieważniono wybór najkorzystniejszej oferty.
        W dniu 23 lipca 2020 r. dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty.
        W dniu 18 września 2020 r. dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty.
        W dniu 14 października 2020 r. zawarto umowę z konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o., ul. Przetoczna 66, 80-702 Gdańsk
        oraz Geo Ingenieurservice Polska Sp. z o.o., ul. Słowackiego 56/10, 81-392 Gdynia.
        Wartość podpisanej umowy wynosi 458 790,00 złotych brutto.
      4. W dniu 31 lipca 2020 r. Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni ogłosił postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na wybór wykonawcy na Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na projekcie „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia.
        Etap II – Pogłębienie toru podejściowego”.
        Ogłoszenie zostało opublikowane na stronie internetowej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Morskiego w Gdyni oraz w Biuletynie Zamówień Publicznych.
        W dniu 31 sierpnia 2020 r. w siedzibie Zamawiającego odbyło się otwarcie ofert – trzech wykonawców złożyło ofertę.
        W dniu 1 października 2020 r. dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty.
        W dniu 10 listopada 2020 r. zawarto umowę z firmą Sweco Consulting Sp. z o.o., ul. Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań. Wartość podpisanej umowy wynosi 342 186,00 złotych brutto.
      5. W dniu 12 kwietnia 2021 r. Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni ogłosił postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na wybór wykonawcy na Wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego”. Ogłoszenie zostało opublikowane na stronie internetowej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Morskiego w Gdyni oraz w Suplemencie do Dziennika Unii Europejskiej.
        W dniu 1 lipca 2021 r. odbyło się otwarcie ofert - czterech wykonawców złożyło ofertę.
        W dniu 15 listopada 2021 r. dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty.
        W dniu 10 lutego 2022r. zawarto umowę z konsorcjum firm:
        1. Przedsiębiorstwem Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. w Gdańsku z siedzibą: ul. Przetoczna 66, 80-702 Gdańsk (Liderem konsorcjum);
        2. Rohde Nielsen A/S z siedzibą: DK-2770 Kastrup Amager Strandwej 403, Dania (Członkiem konsorcjum);
        3. Van den Herik Kust- en Oeverwerken B.V. z siedzibą: 3361 HJ Sliedrecht, Industrieweg 24, Holandia (Członkiem konsorcjum.
        Wartość umowy wynosi 125 067 513,45zł/brutto

Realizacja

Głowica Północna. Montaż odbojnic.Głowica Północna w trakcie montażu odbojnic.
Głowica Południowa. Jednostka Kraken prace czerpalne. Głowica Południowa - prace czerpalne (pogłębiarka Kraken).
Prac rozbiórkowe. Głowica południowa.Prace rozbiórkowe na głowicy południowej.
Głowica południowa, zbrojeniaPrace zbrojarskie na głowicy południowej.
Głowica południowa, odbojniceGłowica południowa w trakcie montażu odbojnic.
Pława nawigacyjna G1Montaż pławy nawigacyjnej G1.
Plaża Babie Doły, prace refulacyjneRefulacja plaży w Babich Dołach.
Plaza w Rewie, roboty refulacyjneRefulacja plaży w Rewie
Plaża w Rewie, zakończone prace refulacyjnePlaża w Rewie po refulacji.
Tor podejściowy, pogłębiarka HeimdalPogłębianie toru podejściowego (pogłębiarka Heimdal).
Tor podejściowy, pogłębiarka MjolnerPogłębianie toru podejściowego (pogłębiarka Mjolner).

Kontakt

  1. Urząd Morski w Gdyni
    ul. Chrzanowskiego 10
    81-338 Gdynia
  2. Pełnomocnik ds. Realizacji Projektu
    Barbara Olczyk – Z-ca Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. Inwestycyjnych
    e-mail: dyrinwest@umgdy.gov.pl
    tel. 58 355 34 01
    fax. 58 620 17 31
  3. Zastępca Pełnomocnika ds. Realizacji Projektu
    Joanna Bartkowiak – Zastępca Naczelnika Wydziału Realizacji Inwestycji
    e-mail: joanna.bartkowiak@umgdy.gov.pl
    tel. 58 355 34 62
    fax. 58 620 17 31
  4. Wydział ds. Finansowania Infrastruktury i Funduszy Europejskich
    Karolina Dołhy – Naczelnik Wydziału
    e-mail: karolina.dolhy@umgdy.gov.pl
    tel. 58 355 35 82
    fax. 58 620 67 43
  5. Grażyna Przybylska – Starszy Specjalista
    e-mail: grazyna.przybylska@umgdy.gov.pl
    tel. 58 355 35 86
    fax. 58 620 67 43

Wszelkie zapytania dotyczące niniejszego projektu można kierować na adres: fundusze@umgdy.gov.pl

Szczegółowe informacje na temat Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020: www.pois.gov.pl

Link do Formularza zgłaszania informacji o podejrzeniach wystąpienia nieprawidłowości i nadużyć finansowych w ramach całego PO IiŚ 2014-2020: www.pois.gov.pl/strony/zglaszanie-nieprawidlowosci/

Pliki do pobrania

  • 1. Plakat informacyjny

    • Plik pdf
    • 191.71 Kb