Logo Unii Europejskiej wraz z napisem Unia Europejska

Fundusze europejskie

Modernizacja układu falochronów osłonowych w Porcie Północnym w Gdańsku

  • 9 września 2015
  • Agnieszka Baranow
Pasek z logotypami Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Opis Projektu

Przedsięwzięcie pt. „Modernizacja układu falochronów osłonowych w Porcie Północnym w Gdańsku” realizowane będzie w ramach:
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020
Priorytet: III. Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego
Działanie: 3.2. Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych

Inwestycja, polegająca na modernizacji układu falochronów osłonowych w Porcie Północnym, zlokalizowana jest na Zatoce Gdańskiej w rejonie Portu Gdańsk i dotyczy obszaru wodnego należącego do Skarbu Państwa. W ramach projektu planowana jest rozbudowa układu falochronów odpowiadających za osłonięcie wschodniej strony Portu Północnego. Przedsięwzięcie przebiegać będzie na terenie około 232 ha (w tym powierzchnia prac czerpalnych wyniesie około 145 ha) i dotyczyć będzie:

  • remontu istniejącego falochronu wyspowego (o długości 653,0 m),
  • budowy nowego falochronu osłonowego na przedłużeniu istniejącego falochronu wyspowego (całkowita długość nowej konstrukcji wyniesie 853,0 m),
  • remontu falochronu wyspowego północnego (o długości 1625,0 m)
  • budowy platformy dla ptaków, która zlokalizowana będzie pomiędzy istniejącym falochronem wyspowym, a jego projektowanym przedłużeniem,
  • budowy nowego „Południowo – Wschodniego” falochronu (o długości 826,0 m),
  • wykonania robót czerpalnych na projektowanych torach wodnych i obrotnicach wraz z odpowiednim rozmieszczeniem oznakowania nawigacyjnego.

28 lipca 2016 r. pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Dyrektorem Urzędu Morskiego w Gdyni została zawarta umowa dotycząca przygotowania projektu
pozakonkursowego (pre-umowa) nr 3.2-4/16-00_P.

W dniu 29 sierpnia 2018 r. została podpisana umowa o dofinansowanie projektu nr POIS.03.02.00-00-0010/17-00. Wartość całkowita projektu 719 mln w tym dofinansowanie z UE ok. 611 mln.

Ewa Karasińska, Dyrektor Departamentu Wdrażania Projektów , Centrum Unijnych Projektów Transportowych; Wiesław Piotrzkowski, Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni
Ewa Karasińska, Dyrektor Departamentu Wdrażania Projektów , Centrum Unijnych Projektów Transportowych; Wiesław Piotrzkowski, Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni

Przetargi i umowy z wykonawcami

    1. W dniu 28 października 2016 r. Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni ogłosił postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na wybór wykonawcy na Wykonanie badań ferromagnetycznych wraz z raportem dla potrzeb przeprowadzenia robót czerpalnych. Ogłoszenie zostało opublikowane na stronie internetowej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Morskiego w Gdyni oraz w Suplemencie do Dziennika Unii Europejskiej.
      Dnia 6 grudnia 2016 r. w siedzibie Zamawiającego odbyło się otwarcie ofert.
      II część zamówienia – Wykonanie badań ferromagnetycznych wraz z raportem dla potrzeb
      przeprowadzenia robót czerpalnych w ramach projektu „Modernizacja układu falochronów osłonowych w Porcie Północnym w Gdańsku” – sześciu wykonawców złożyło ofertę.
      W dniu 15 lutego 2017 r. dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty.
      W dniu 15 marca 2017 r. zawarto umowę z wykonawcą HEINRICH HIRDES EOD SERVICES GmbH, Am Festungsgraben 10, 21079 Hamburg, Niemcy. Wartość umowy wynosi 626 070,00 złotych brutto. Usługa została wykonana i odebrana zgodnie w umową.

      Podpisanie umowy na Wykonanie badań ferromagnetycznych wraz z raportem dla potrzeb przeprowadzenia robót czerpalnych w ramach projektu „Modernizacja toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku”
      Na zdjęciu od lewej: Pan Wiesław Piotrzkowski, Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni, Pan Jan Paulsen, Dyrektor Heinrich Hirdes EOD Services GmbH, Pan Andrzej Kajut, Główny Księgowy Urzędu Morskiego w Gdyni
    2. W dniu 31 stycznia 2017 r. Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni ogłosił postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na wybór wykonawcy na Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na Projekcie: „Modernizacja układu falochronów osłonowych w Porcie Północnym w Gdańsku”. Ogłoszenie zostało opublikowane na stronie internetowej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Morskiego w Gdyni oraz w Suplemencie do Dziennika Unii Europejskiej.
      Dnia 23 marca 2017 r. w siedzibie Zamawiającego odbyło się otwarcie ofert – sześciu wykonawców złożyło ofertę. W dniu 3 sierpnia 2017 r. zawarto umowę z wykonawcą EKO-INWEST S.A., 71-281 Szczecin, ul. Lucjana Szenwalda 20. Wartość umowy wynosi 1 578 000,00 złotych brutto.
    3. W dniu 31 marca 2017 r. Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni ogłosił postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na wybór wykonawcy na Sprawowanie nadzoru środowiskowego nad realizacją robót budowlanych. Ogłoszenie zostało opublikowane na stronie internetowej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Morskiego w Gdyni oraz w Suplemencie do Dziennika Unii Europejskiej. Dnia 15 maja 2017 r. w siedzibie Zamawiającego odbyło się otwarcie ofert – jeden wykonawca złożył ofertę.
      W dniu 28 listopada 2017 roku zawarto umowę z wykonawcą ECG ORBITAL, ul. Wierzbowa 36, 81-558 Gdynia, na kwotę 522 750,00 złotych brutto.
    4. W dniu 10 października 2017 r. Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni ogłosił postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na wybór wykonawcy na Oczyszczenie dna z materiałów ferromagnetycznych w tym wybuchowych. Ogłoszenie zostało opublikowane na stronie internetowej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Morskiego w Gdyni oraz w Suplemencie do Dziennika Unii Europejskiej. W dniu 19 września 2018 r. zawarta została umowa z wykonawcą, konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o. o. ul. Przetoczna 66, 80-702 Gdańsk, oraz Przedsiębiorstwo Usług Specjalistycznych "PIROMOR" s.c. ul. Towarowa 40, 83-400, Kościerzyna na kwotę 3 150 743,40 zł.
    5. W dniu 29 września 2017 r. Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni ogłosił postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na wybór wykonawcy na Wykonanie robót budowlanych na Projekcie „Modernizacja układu falochronów osłonowych w Porcie Północnym w Gdańsku”. Ogłoszenie zostało opublikowane na stronie internetowej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Morskiego w Gdyni oraz w Suplemencie do Dziennika Unii Europejskiej.
      W dniu 14 grudnia 2018 roku w siedzibie Urzędu Morskiego w Gdyni zostały podpisane dwie umowy na wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Modernizacja układu falochronów osłonowych w Porcie Północnym w Gdańsku”:

      • na roboty budowlane w zakresie remontu oraz wydłużenia istniejącego falochronu wyspowego na kwotę 367 692 176,55 zł brutto
      • na roboty budowlane w zakresie budowy nowego falochronu osłonowego na kwotę 239 729 758,68 zł brutto.
    6. Wykonawcą obu umów jest Konsorcjum firm:
      • PORR S.A. ul. Hołubcowa 123, 02-854 Warszawa (LIDER)
      • CYES MARITIME WORKS S.L. c/Botanico Cavanilles 28, 46010 Walencja, Hiszpania
      • ROVERPOL Sp. z o.o. ul. Rzymowskiego 30/221, 02-697 Warszawa.
      Podpisanie umowy na modernizacje falochronów w Gdańsku
      Na zdjęciu od lewej strony: Andrzej Kajut, Główny Księgowy Urzędu Morskiego w Gdyni; Wiesław Piotrzkowski, Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni; Piotr Kledzik, Prezes Zarządu Portu Gdańsk; Krzysztof Rzeźnikiewicz, Dyrektor Działu Hydrotechniki Morskiej.
    7. W dniu 23 kwietnia 2021 r. Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni zawarł umowę z wykonawcą Przedsiębiorstwo Usługowe "JABO" Jan Wierzchowski, ul.Przełom 1, 80-643, Gdańsk, na wykonanie zadania "Oznakowanie nawigacyjne toru podejściowego wewnętrznego (do Portu Północnego w Gdańsku) i obrotnicy" na kwotę 2 980 819,52 zł.
    8. W dniu 8 września 2021 r. Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni zawarł umowę z wykonawcą Pracownia Projektowa Budownictwa Hydrotechnicznego „Aquaprojekt” Sp. z o.o., ul.Słupska 72, 80-392, Gdańsk, na "Wykonanie nadzoru autorskiego zadania "Przebudowa wraz z robotami rozbiórkowymi Falochronu Północnego Wyspowego w Porcie Północnym w Gdańsku"" na kwotę 20 910,00 zł.
    9. W dniu 10 grudnia 2021 r. Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni zawarł umowę z wykonawcą PORR S.A. ul. Hołubcowa 123, 02-854 Warszawa, na wykonanie zadania "Przebudowa wraz z robotami rozbiórkowymi Falochronu Północnego Wyspowego w Porcie Północnym w Gdańsku" na kwotę 26 646 938,99 zł.

Przebieg robót budowlanych

Remont oraz wydłużenie istniejącego falochronu wyspowego

    1. Marzec – Kwiecień 2019
      Wykonywany był sondaż przedwykonawczy i sondaże robocze na obszarze pod wydłużenie istniejącego falochronu, pod platformę ptasią oraz terenów przyległych.
    2. Maj 2019
      Wykonywany był sondaż roboczy na obszarze pod wydłużenie istniejącego falochronu, pod platformę ptasią oraz terenów przyległych. Ponadto wykonywano roboty czerpalne oraz wydobyto sprzętem pływającym i zutylizowano podwodne przeszkody.
    3. Czerwiec 2019
      Wykonywany był sondaż roboczy na obszarze pod wydłużenie istniejącego falochronu, pod platformę ptasią oraz terenów przyległych. Ponadto wykonywano roboty czerpalne, rozpoczęto mobilizację w zakresie pozycji prefabrykatów (skrzynie żelbetowe), wykonano dostawę geotkaniny oraz rozpoczęto dostawy kamienia łamanego.
    4. Lipiec 2019
      Wykonywany był sondaż roboczy na obszarze pod wydłużenie istniejącego falochronu, pod platformę ptasią oraz terenów przyległych. Zakończono roboty czerpalne na wydłużeniu istniejącego falochronu i platformie ptasiej. Kontynuowano mobilizację w zakresie pozycji prefabrykatów (skrzynie żelbetowe) – m.in. holowanie doku pływającego oraz transporty elementów systemu szalunków ślizgowych, kontynuowano dostawy kamienia łamanego, rozpoczęto roboty zasypowe oraz wykonano inwentaryzację podwodną istniejącego falochronu.
    5. Sierpień 2019
      Wykonywane były sondaże robocze na obszarze pod wydłużenie istniejącego falochronu, pod platformę ptasią oraz terenów przyległych. Kontynuowano mobilizację w zakresie pozycji prefabrykatów (skrzynie żelbetowe) – m.in. dostarczenie doku pływającego oraz transporty elementów systemu szalunków ślizgowych, zakończono dostawy pospółki do wykopu i rozpoczęto równanie zasypu na wydłużeniu istniejącego falochronu oraz ptasiej platformie, kontynuowano dostawy kamienia łamanego, dostarczono formy gwiazdobloków i rozpoczęto prefabrykację gwiazdobloków.
    6. Wrzesień 2019
      Wykonywane były sondaże robocze na obszarze pod wydłużenie istniejącego falochronu, pod platformę ptasią oraz terenów przyległych. Kontynuowano mobilizację w zakresie pozycji prefabrykatów (skrzynie żelbetowe) – zakończenie transportów elementów systemu szalunków ślizgowych oraz kontynuacja montażu systemu szalunków ślizgowych, kontynuacja równania zasypu i rozpoczęcie układania geotkaniny oraz podsypki z tłucznia na wydłużeniu istniejącego falochronu, kontynuowano dostawy kamienia łamanego, kontynuowano prefabrykację gwiazdobloków. Rozpoczęto zbrojenie stopy pierwszej skrzyni żelbetowej.
      Październik 2019
      Wykonywane były sondaże robocze na obszarze pod wydłużenie istniejącego falochronu, pod platformę ptasią oraz terenów przyległych. Kontynuowano mobilizację w zakresie pozycji prefabrykatów (skrzynie żelbetowe) – zakończenie montażu systemu szalunków ślizgowych, kontynuacja równania zasypu i rozpoczęcie układania geotkaniny oraz podsypki z tłucznia na wydłużeniu istniejącego falochronu, kontynuowano dostawy kamienia łamanego, kontynuowano prefabrykację gwiazdobloków. Rozpoczęto prefabrykację skrzyń żelbetowych oraz przygotowywano holowanie pierwszej skrzyni.
    7. Listopad 2019
      Wykonywane były sondaże robocze na obszarze pod wydłużenie istniejącego falochronu, pod platformę ptasią oraz terenów przyległych. Zakończono równanie zasypu na wydłużeniu istniejącego falochronu. Kontynuowano układanie geotkaniny oraz podsypki z tłucznia na i rozpoczęto równanie podsypki na wydłużeniu istniejącego falochronu. Rozpoczęto równanie tłucznia i wykonywanie wykopu pod stopę narzutu. Zakończono równanie tłucznia pod pierwszą skrzynię. Kontynuowano dostawy i przeładunki kamienia łamanego. Kontynuowano prefabrykację gwiazdobloków oraz skrzyń żelbetowych. Realizowano holowanie, posadowienie i rozpoczęcie zasypu pierwszej skrzyni żelbetowej oraz przygotowanie do transportu kolejnych.
    8. Grudzień 2019
      Wykonywane były sondaże robocze na obszarze pod wydłużenie istniejącego falochronu, pod platformę ptasią oraz terenów przyległych. Kontynuowano układanie geotkaniny oraz podsypki z tłucznia na i rozpoczęto równanie podsypki na wydłużeniu istniejącego falochronu. Wykonywano równanie tłucznia pod stopę narzutu. Kontynuowano dostawy i przeładunki kamienia. Kontynuowano prefabrykację gwiazdobloków oraz skrzyń żelbetowych. Realizowano holowanie, posadowienie i rozpoczęcie zasypu pierwszej skrzyni żelbetowej oraz przygotowanie do transportu kolejnych.
    9. Styczeń 2020
      Wykonywane były sondaże robocze na obszarze pod wydłużenie istniejącego falochronu, pod platformę ptasią oraz terenów przyległych. Zakończenie układania geotkaniny oraz podsypki z tłucznia na wydłużeniu istniejącego falochronu. Wykonywano równanie tłucznia od skrzynie żelbetowe. Kontynuowano dostawy i przeładunki kamienia łamanego. Kontynuowano prefabrykację gwiazdobloków oraz skrzyń żelbetowych. Rozpoczęto nadbudowę wydłużenia falochronu. Realizowano holowanie, posadowienie oraz zasyp skrzyń żelbetowych oraz przygotowanie do transportu kolejnych. Rozpoczęto układanie geotkaniny i narzutu w stopie na odcinku wydłużenie falochronu. Rozpoczęto prace czerpalne wzdłuż istniejącego falochronu oraz nasyp na ptasiej platformie.
    10. Luty 2020
      Wykonywane były sondaże robocze na obszarze pod wydłużenie istniejącego falochronu, pod platformę ptasią oraz terenów przyległych. Równanie tłucznia pod skrzynie na wydłużeniu istniejącego falochronu. Wykonywano równanie tłucznia od skrzynie żelbetowe. Kontynuowano dostawy i przeładunki kamienia. Kontynuowano prefabrykację gwiazdobloków oraz skrzyń żelbetowych. Kontynuowano wykonanie nadbudowy wydłużenia falochronu. Realizowano holowanie, posadowienie oraz zasyp skrzyń żelbetowych oraz przygotowanie do transportu kolejnych. Kontynuowano układanie geotkaniny i narzutu w stopie na odcinku wydłużenie falochronu. kontynuowano prace czerpalne wzdłuż istniejącego falochronu oraz nasyp na ptasiej platformie. Rozpoczęto wykonywanie rdzenia piaskowego wzdłuż wydłużenia falochronu oraz wykonywanie zamków skrzyń żelbetowych. Wykonywano dostawy rur do zamków i ścianek szczelnych.
    11. Lipiec 2020
      Wykonywane były sondaże robocze na obszarze pod wydłużenie istniejącego falochronu, pod platformę ptasią oraz terenów przyległych.Kontynuowano dostawy i przeładunki kamienia.Kontynuowano prefabrykację gwiazdobloków oraz wykonanie nadbudowy wydłużenia falochronu. Układanie geowłókniny i narzutu w stopie na odcinku wydłużenia falochronu oraz na odcinku przy ptasiej platformie. Prace czerpalne i zasypowe wzdłuż istniejącego falochronu. Rozpoczęcie prac kafarowych na platformie ptasiej. Rozpoczęcie napraw uszkodzeń posztormowych na skrzyniach żelbetowych.

      Skład kruszywa - ujęcie z drona
      Budowa falochronu
      Prace hydrotechniczne na falochronie
      Jednostka pływająca wykorzystywana do prac modernizacyjnych
    12. Październik 2020
      Wykonywane były sondaże robocze na obszarze pod wydłużenie istniejącego falochronu, pod platformę ptasią oraz terenów przyległych.Kontynuowano dostawy i przeładunki kamienia.Kontynuowano prefabrykację gwiazdobloków oraz wykonanie nadbudowy wydłużenia falochronu. Układanie narzutu kamiennego w stopie wzdłuż istniejącego falochronu. Układanie gwiazdobloków wzdłuż wydłużenia oraz istniejącego falochronu. Naprawy uszkodzeń posztormowych. Prace remontowe na istniejącym falochronie.

      Budowa falochronu - barka
      Widok na budowę z lotu ptaka
      Budowa falochronu - dźwig na barce pływającej
    13. Styczeń 2021
      Wykonywane były sondaże robocze na obszarze pod wydłużenie istniejącego falochronu, pod platformę ptasią oraz terenów przyległych.Kontynuowano dostawy i przeładunki kamienia.Kontynuowano prefabrykację gwiazdobloków oraz wykonanie nadbudowy wydłużenia falochronu. Układanie gwiazdobloków wzdłuż wydłużenia oraz istniejącego falochronu. Naprawy uszkodzeń posztormowych. Prace remontowe na istniejącym falochronie.

      Budowa falochronu
      Budowa falochronu - wykorzystanie dźwigów
      Widok na prace modernizacyjne z lotu ptaka
    14. Maj 2021
      Wykonywane były sondaże robocze na obszarze pod wydłużenie istniejącego falochronu, pod platformę ptasią oraz terenów przyległych.Kontynuowano dostawy i przeładunki kamienia.Kontynuowano prefabrykację gwiazdobloków oraz wykonanie nadbudowy wydłużenia falochronu. Układanie narzutu kamiennego w stopie wzdłuż istniejącego falochronu. Układanie gwiazdobloków wzdłuż wydłużenia oraz istniejącego falochronu. Naprawy uszkodzeń posztormowych. Prace remontowe na istniejącym falochronie. Zasyp platformy ptasiej. Rozpoczęcie prac żelbetowych na platformie ptasiej.

      Bloki betonowe przy falochronie
    15. Lipiec 2021
      Wykonywane były sondaże robocze na obszarze pod wydłużenie istniejącego falochronu, pod platformę ptasią oraz terenów przyległych. Prefabrykacja, dostawę i układanie gwiazdobloków wzdłuż wydłużenia falochronu oraz istniejącego falochronu. Zakończenie produkcji prefabrykatów nadbudowy. Kontynuacja wykonywania nadbudowy wydłużenia falochronu (prace żelbetowe). Zakończenie montażu prefabrykatów licowych oraz łamacza fal. Zbrojenie oraz betonowanie płyty nadbudowy. Prace remontowe na istniejącym falochronie. Zasyp platformy ptasiej. Kontynuację prac żelbetowych na platformie ptasiej. Oznakowanie nawigacyjne.

      Prace ziemne na falochronie
      Prace ziemne - wykorzystanie dźwiga i koparki
      Prace na falochronie - ujęcie z lotu ptaka
    16. Wykonawca zakończył realizację robót w dniu 27 sierpnia 2021 r. W dniu 10 września 2021 r. odbył się odbiór końcowy robót.

      Zmodernizowany falochron - główka zielona
      Ukończony falochron
      Falochron w ujęciu z bliska
      Tablica informacyjna projektu

Budowa nowego falochronu osłonowego

  1. Marzec – Kwiecień 2019
    Wykonywany był sondaż przedwykonawczy i sondaże robocze na obszarze planowanej budowy falochronu oraz terenów przyległych.
  2. Maj - Lipiec 2019
    Wykonywany był sondaż przedwykonawczy i sondaże robocze na obszarze planowanej budowy falochronu oraz terenów przyległych. Ponadto wykonywano roboty czerpalne, rozpoczęto mobilizację w zakresie pozycji prefabrykatów (skrzynie żelbetowe) oraz rozpoczęto skarpowanie wykopu
  3. Sierpień - Październik 2019 Wykonywany był sondaż przedwykonawczy i sondaże robocze na obszarze planowanej budowy falochronu oraz terenów przyległych. Ponadto wykonywano roboty czerpalne, mobilizacja w zakresie pozycji prefabrykatów (skrzynie żelbetowe), wykop pod nowy falochron wyspowy i kontynuowano skarpowanie wykopu oraz realizowano dostawy pospółki do wykopu.
  4. Listopad - Grudzień 2019 Wykonywany był sondaż przedwykonawczy i sondaże robocze na obszarze planowanej budowy falochronu oraz terenów przyległych. Ponadto wykonywano roboty czerpalne, mobilizacja w zakresie pozycji prefabrykatów (skrzynie żelbetowe), wykop pod nowy falochron wyspowy i kontynuowano skarpowanie wykopu oraz realizowano dostawy pospółki do wykopu.
  5. Styczeń -Marzec 2020 Wykonywane były sondaże przedwykonawcze i sondaże robocze na obszarze planowanej budowy falochronu oraz terenów przyległych. Ponadto wykonywano roboty czerpalne, mobilizacja w zakresie pozycji prefabrykatów (skrzynie żelbetowe), wykop pod nowy falochron wyspowy i kontynuowano skarpowanie wykopu oraz realizowano dostawy pospółki do wykopu.
  6. Kwiecień - Lipiec 2020 kontynuowano prace przygotowawcze w tym ułożenie geotkaniny, wykonanie podsypki, zasypywanie nierówności oraz wyrównanie narzutu, wykonane na koniec okresu na poziomie 73% . Kontynuowano dostawy prefabrykatów na koniec okresu na poziomie 45%. Rozpoczęto roboty konstrukcyjne, żelbetowe i prace związane z narzutami. Ponadto w okresie sprawozdawczym w dniu 20 lipca 2020 r. został podpisany Aneks nr 1 do kontraktu wydłużający termin wykonania do 27 sierpnia 2021 r.
  7. Sierpień - Październik 2020 kontynuowano prace przygotowawcze w tym czerpanie gruntu, wykonanie zasypu, wykonanie podsypki - na koniec okresu na poziomie 92% . Kontynuowano dostawy i prace związane z prefabrykatami - na koniec okresu na poziomie 97%. Wykonywano roboty konstrukcyjne ok 90%, żelbetowe 3% i prace związane z narzutami ok 40%.
  8. Luty-Kwiecień 2021 kontynuowano dostawy i prace związane z prefabrykatami - na koniec okresu na poziomie 98,8%. Wykonywano roboty konstrukcyjne ok 98%, żelbetowe 8% i prace związane z narzutami ok 64%.
  9. Sierpień - Wrzesień 2021 wykonawca realizował prace wykończeniowe, przygotowywał dokumentację powykonawczą oraz końcowe rozliczenie umowy. W dniu 10 września 2021 r. odbył się odbiór końcowy robót.

Roboty czerpalne - Tor podejściowy wewnętrzny wraz z obrotnicą

  1. Styczeń 2021 W dniu 20 stycznia 2022 r. została podpisana umowa z wykonawcą. Wykonawca kompletował niezbędne dokumenty do rozpoczęcia robót oraz brał udział w radach budowy.
  2. Luty - Kwiecień 2022 Wykonawca wykonał szkolenia archeologiczne załóg pogłębiarek, brał udział w wizytacji zamawiającego w celu oceny jakości urobku, brał udział w spotkaniu dot. przeniesienia rybitw z Pirsu Rudowego na Platformę Ptasią na Falochronie w Porcie Północnym oraz ustalenia ograniczenia poruszania się pogłębiarek w nocy. Ponadto Wykonawca przystąpił do prac związanych z wydobywaniem przeszkód podwodnych znajdujących się na akwenie czerpania wraz z odkładaniem kamieni we wskazane miejsca przez IK. Wykonywane były regularne prace czerpalne i wywóz urobku.
  3. Maj-Lipiec 2022 wykonawca kontynuował wydobywanie przeszkód podwodnych znajdujących się na akwenie czerpania wraz z odkładaniem kamieni we wskazane miejsca przez IK. Ponadto kontynuował regularne prace czerpalne i wywóz urobku.
  4. Sierpień - Październik 2022 wykonawca kontynuował z wydobywanie przeszkód podwodnych w tym kamieni wielkogabarytowych znajdujących się na akwenie czerpania wraz z odkładaniem w wskazane miejsca przez IK. Ponadto wykonawca kontynuował regularne prace refulacyjne oraz wywóz urobku.
  5. Listopad 2022 - Styczeń 2023 wykonawca realizował prace przygotowawcze oraz roboty pogłębiarskie (na koniec okresu sprawozdawczego na poziomie ok.90%).
  6. Luty -Kwiecień 2023 Wykonawca zakończył roboty budowlane, zgłosił gotowość do przejęcia i wystąpił z wnioskiem o wydanie Świadectwa Przejęcia dla Robót.
  7. Maj - Czerwiec 2023 W dniu 28 czerwca 2023 r. zakończyły się prace odbiorowe Komisji Odbiorowej.

 Przebudowa wraz z robotami rozbiórkowymi Falochronu Północnego Wyspowego w Porcie Północnym w Gdańsku

  1. Grudzień 2021 - Styczeń 2022 W dniu 10 grudnia 2021 r. została podpisana umowa z wykonawcą. W okresie sprawozdawczym wykonawca kompletował niezbędne dokumenty do rozpoczęcia robót.
  2. Luty - Kwiecień 2022 Wykonawca wykonał inwentaryzację stanu istniejącego z lądu i z wody, prace rozbiórkowe, przygotowanie przejścia technologicznego, przygotowanie powierzchni pod prace torkretowe, naprawę szykan oraz antykorozje zbrojenia oraz badania betonu i torkretu.
  3. Maj - Lipiec 2022 Wykonawca wykonał inwentaryzacje stanu istniejącego z lądu i z wody, prace rozbiórkowe i przygotowawcze (powierzchni i profilowanie), badania betonu i torkretu oraz dostawę i montaż prefabrykatów.
  4. Sierpień-Październik 2022 wykonawca wykonywał prace przygotowawcze w tym inwentaryzację stanu istniejącego z lądu i z wody oraz prace rozbiórkowe oraz przygotowawcze nawierzchni. Ponadto wykonawca kontynuował regularne dostawy materiałów na plac budowy.
  5. Listopad 2022 - Styczeń 2023 wykonawca wykonywał roboty rozbiórkowe - 99% na koniec okresu sprawozdawczego, roboty związane bezpośrednio z przebudową (na odcinkach: falochronu, przystani, głowicy wschodniej i zachodniej, stacji badawczej) - 63 % na koniec okresu sprawozdawczego , wymiana wyposażenia - ok. 4% na koniec okresu sprawozdawczego, wbudowanie nowych szykan i naprawa istniejących - 96 % na koniec okresu sprawozdawczego, czystość dna i sondaże - ok. 50% na koniec okresu sprawozdawczego.
  6. Luty - Kwiecień 2023 W okresie sprawozdawczym wykonawca skończył wszystkie prace zasadnicze. W dniu 24 kwietnia 2023 r. Wykonawca zakończył roboty budowlane.

 

Kontakt

  1. Urząd Morski w Gdyni
    81-338 Gdynia, ul. Chrzanowskiego 10,
    tel. (58) 355-33-33
    fax. (58) 620-67-43
  2. Pełnomocnik ds. Realizacji Projektu
    Anna Stelmaszyk-Świerczyńska - Z-ca Dyrektora ds. Technicznych,
    e-mail: dyrtech@umgdy.gov.pl
    tel. 58 355 33 01
    fax. 58 661 66 56
  3. Wydział ds. Finansowania Infrastruktury i Funduszy Europejskich
    Karolina Dołhy - Naczelnik Wydziału
    e-mail: karolina.dolhy@umgdy.gov.pl
    tel. (58) 355-35-82
    fax. (58) 620-67-43
  4. Agnieszka Baranow - Starszy Specjalista
    e-mail: agnieszka.baranow@umgdy.gov.pl
    tel. (58) 355-35-84
    fax. (58) 620-67-43

Wszelkie zapytania dotyczące niniejszego projektu można kierować na adres: fundusze@umgdy.gov.pl

Szczegółowe informacje na temat Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020: www.pois.gov.pl

Link do Formularza zgłaszania informacji o podejrzeniach wystąpienia nieprawidłowości i nadużyć finansowych w ramach całego PO IiŚ 2014-2020: www.pois.gov.pl