Procedury urzędowe

Uzyskanie świadectw, dyplomów na jachty komercyjne

  • Tytuł procedury
    Uzyskanie świadectw, dyplomów na jachty komercyjne
  • Wymagane dokumenty
    1. Wniosek,
    2. Załączniki, zgodne z wymaganiami Rozdziału 2 Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia członków załóg jachtów komercyjnych oraz warunków ich uzyskania z dnia 29 stycznia 2018r.
    3. Karta rejsu – dokumentująca praktykę pływania,
    4. Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej / średniej / dyplomu uczelni(oryginał + kopia). Do dyplomu oficerskiego wymagane jest świadectwo ukończenia co najmniej szkoły średniej.
    5. Świadectwo zdrowia ( oryginał + kopia),
    6. 2 zdjęcia (aktualne, legitymacyjne, bez ciemnych okularów i nakrycia głowy)
  • Opłaty administracyjne

    Opłatę za wydanie dokumentu należy dokonać przelewem na konto Urzędu Morskiego w Gdyni.

    NBP o/Gdańsk – 92 1010 1140 0065 7822 3100 0000 (w tytule wpłaty należy wpisać kwotę opłaty oraz określić sprawę, której wpłata dotyczy)

    Opłaty za wydawanie dokumentów kwalifikacyjnych i żeglarskich określone zostały w załączniku do Ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim.

    Świadectwo marynarza – 30 zł
    Duplikat I świadectwa marynarza – 45 zł
    Duplikat II świadectwa marynarza – 60 zł
    Zezwolenie na zajmowanie stanowiska marynarskiego – uprawnienie na statek o polskiej przynależności – 20 zł

  • Opłata skarbowa

    Opłaty:

    1. Od dokumentów stwierdzających ustanowienie pełnomocnika – 17 zł
    2. Poświadczenie zgodności duplikatu ,odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii, dokonane przez organy administracji rządowej lub samorządowej lub archiwum państwowe – od każdej pełnej lub zaczętej stronicy – 5 zł.

    Podstawa prawna: Ustawa z dnia 8 grudnia 2006 r. o opłacie skarbowej
    Opłatę skarbową należy dokonać przelewem na konto Urzędu Miasta Gdyni

    Urząd Miasta Gdyni
    al. Marsz. Piłsudskiego 52/54
    81-382 Gdynia
    PKO BPSA – 73 1440 1026 6153 0410 0000 0065 (w tytule wpłaty należy zaznaczyć rodzaj opłaty oraz określić sprawę ,której wpłata dotyczy)

  • Termin i sposób załatwienia

    Wniosek zostaje rozpatrzony w terminie określonym w art. 35 k.p.a., nie później niż w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku.

  • Jednostka odpowiedzialna

    Urząd Morski w Gdyni
    Wydział Dokumentów Marynarskich
    ul. Chrzanowskiego 10
    81-338 Gdynia

  • Miejsce złożenia dokumentów

    Urząd Morski w Gdyni
    81-338 Gdynia
    ul. Bernarda Chrzanowskiego 10

     

    Składanie wniosków możliwe jest w następującej formie:

    osobiście w biurze podawczym urzędu morskiego

    za pośrednictwem platformy  ePuap: /UrzadMorskiGdynia/SkrytkaESP)

     

     

  • Tryb odwoławczy

    Od decyzji przysługuje prawo odwołania do Ministra właściwego ds. gospodarki morskiej za pośrednictwem Dyrektora Urzędu Morskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

  • Podstawa prawna
    1. Ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim
    1. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 r. w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia członków załóg jachtów komercyjnych oraz warunków ich uzyskania
    2. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 28 stycznia 2022 r. w sprawie warunków zdrowotnych wymaganych od marynarzy do wykonywania pracy na statku morskim.
    3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Pliki do pobrania

  • 1. Wniosek na dyplom ( należy drukować obustronnie na jednej kartce )

    • Plik doc
    • 79.50 Kb
  • 2. Karta Rejsu

    • Plik docx
    • 26.85 Kb
  • 3. Wniosek na świadectwo marynarskie ( należy drukować obustronnie na jednej kartce )

    • Plik doc
    • 54.00 Kb
  • 4. Upoważnienie do odbioru dokumentów

    • Plik doc
    • 35.00 Kb
  • 5. Oświadczenie

    • Plik pdf
    • 142.06 Kb
  • 6. Wniosek na przesłanie dokumentów pocztą lub kurierem

    • Plik doc
    • 28.50 Kb
  • Autor wpisu
    Magdalena Gajewska
  • Data utworzenia wpisu
    18 listopada 2019
  • Zmodyfikowany
    22 października 2024 przez Magdalena Gajewska