Procedury urzędowe
Uzyskanie świadectw, dyplomów na jachty komercyjne
-
Tytuł proceduryUzyskanie świadectw, dyplomów na jachty komercyjne
-
Wymagane dokumenty
- Wniosek,
- Załączniki, zgodne z wymaganiami Rozdziału 2 Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia członków załóg jachtów komercyjnych oraz warunków ich uzyskania z dnia 29 stycznia 2018r.
- Karta rejsu – dokumentująca praktykę pływania,
- Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej / średniej / dyplomu uczelni(oryginał + kopia). Do dyplomu oficerskiego wymagane jest świadectwo ukończenia co najmniej szkoły średniej.
- Świadectwo zdrowia ( oryginał + kopia),
- 2 zdjęcia (aktualne, legitymacyjne, bez ciemnych okularów i nakrycia głowy)
-
Opłaty administracyjne
Opłatę za wydanie dokumentu należy dokonać przelewem na konto Urzędu Morskiego w Gdyni.
NBP o/Gdańsk – 92 1010 1140 0065 7822 3100 0000 (w tytule wpłaty należy wpisać kwotę opłaty oraz określić sprawę, której wpłata dotyczy)
Opłaty za wydawanie dokumentów kwalifikacyjnych i żeglarskich określone zostały w załączniku do Ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim.
Świadectwo marynarza – 30 zł
Duplikat I świadectwa marynarza – 45 zł
Duplikat II świadectwa marynarza – 60 zł
Zezwolenie na zajmowanie stanowiska marynarskiego – uprawnienie na statek o polskiej przynależności – 20 zł -
Opłata skarbowa
Opłaty:
- Od dokumentów stwierdzających ustanowienie pełnomocnika – 17 zł
- Poświadczenie zgodności duplikatu ,odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii, dokonane przez organy administracji rządowej lub samorządowej lub archiwum państwowe – od każdej pełnej lub zaczętej stronicy – 5 zł.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 8 grudnia 2006 r. o opłacie skarbowej
Opłatę skarbową należy dokonać przelewem na konto Urzędu Miasta GdyniUrząd Miasta Gdyni
al. Marsz. Piłsudskiego 52/54
81-382 Gdynia
PKO BPSA – 73 1440 1026 6153 0410 0000 0065 (w tytule wpłaty należy zaznaczyć rodzaj opłaty oraz określić sprawę ,której wpłata dotyczy) -
Termin i sposób załatwienia
Wniosek zostaje rozpatrzony w terminie określonym w art. 35 k.p.a., nie później niż w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku.
-
Jednostka odpowiedzialna
Urząd Morski w Gdyni
Wydział Dokumentów Marynarskich
ul. Chrzanowskiego 10
81-338 Gdynia -
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Morski w Gdyni
81-338 Gdynia
ul. Bernarda Chrzanowskiego 10Składanie wniosków możliwe jest w następującej formie:
osobiście w biurze podawczym urzędu morskiego
za pośrednictwem platformy ePuap: /UrzadMorskiGdynia/SkrytkaESP)
-
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje prawo odwołania do Ministra właściwego ds. gospodarki morskiej za pośrednictwem Dyrektora Urzędu Morskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
-
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 r. w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia członków załóg jachtów komercyjnych oraz warunków ich uzyskania
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 28 stycznia 2022 r. w sprawie warunków zdrowotnych wymaganych od marynarzy do wykonywania pracy na statku morskim.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Pliki do pobrania
-
1. Wniosek na dyplom ( należy drukować obustronnie na jednej kartce )
- Plik doc
- 79.50 Kb
-
2. Karta Rejsu
- Plik docx
- 26.85 Kb
-
3. Wniosek na świadectwo marynarskie ( należy drukować obustronnie na jednej kartce )
- Plik doc
- 54.00 Kb
-
4. Upoważnienie do odbioru dokumentów
- Plik doc
- 35.00 Kb
-
5. Oświadczenie
- Plik pdf
- 142.06 Kb
-
6. Wniosek na przesłanie dokumentów pocztą lub kurierem
- Plik doc
- 28.50 Kb
-
Autor wpisuMagdalena Gajewska
-
Data utworzenia wpisu18 listopada 2019
-
Zmodyfikowany22 października 2024 przez Magdalena Gajewska
-
Kategorie wpisu