Procedury urzędowe

Uzyskanie świadectw marynarskich w dziale maszynowym

  • Tytuł procedury
    Uzyskanie świadectw marynarskich w dziale maszynowym
  • Data publikacji procedury
    19/07/2022
  • Wymagane dokumenty
    1. wniosek,
    2. załączniki, zgodne z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 23 kwietnia 2018 r.w sprawie wyszkolenia i kwalifikacji członków załóg statków morskich
      DZIAŁ II Kwalifikacje nieoficerskie:  Rozdział 2 -dział maszynowy
    3. świadectwo ukończenia szkoły co najmniej podstawowej  (przy ubieganiu się o pierwsze świadectwo w Urzędzie Morskim w Gdyni) oryginał + kopia. W przypadku zaświadczenia wydanego przez Morską Jednostkę Edukacyjną  potwierdzającego ukończenie I roku nauki – oryginał.
    4. świadectwo zdrowia (oryginał + kopia),
    5. 2 zdjęcia (aktualne, bez ciemnych okularów i nakrycia głowy, format legitymacyjny).

    Uwaga!

    W przypadku wymiany dokumentu z powodu zmiany danych osobowych dodatkowo należy przedłożyć do wglądu oryginał odpisu skróconego aktu małżeństwa lub kserokopię decyzji właściwego organu o zmianie imienia lub nazwiska (oryginał do wglądu)

  • Opłaty administracyjne

    Opłatę za wydanie dokumentu należy dokonać przelewem na konto Urzędu Morskiego w Gdyni.

    Urząd Morski w Gdyni.
    81-338 Gdynia
    ul. Bernarda Chrzanowskiego 10

    NBP o/Gdańsk – 92101011400065782231000000 (w tytule wpłaty należy zaznaczyć rodzaj opłaty oraz określić sprawę, której wpłata dotyczy)

    Opłaty za wydawanie dokumentów kwalifikacyjnych określone zostały w załączniku do Ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim.

    Świadectwo motorzysty, starszego motorzysty, elektromontera – 30 zł
    Duplikat I świadectwa – 45 zł
    Duplikat II świadectwa – 60 zł

  • Opłata skarbowa

    Opłaty.

    Od dokumentów stwierdzających ustanowienie pełnomocnika – 17 zł

    Poświadczenie zgodności duplikatu ,odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii, dokonane przez organy administracji rządowej lub samorządowej lub archiwum państwowe – od każdej pełnej lub zaczętej stronicy – 5 zł.

    Podstawa prawna: Ustawa z dnia 8 grudnia 2006 r. o opłacie skarbowej.

    Opłatę skarbową należy dokonać przelewem na konto Urzędu Miasta Gdyni

    Urząd Miasta Gdyni
    Al. Marsz. Piłsudskiego 52/54
    81-382 Gdynia
    PKO BP SA – 73 1440 1026 6153 0410 0000 0065 (w tytule wpłaty należy zaznaczyć rodzaj opłaty oraz określić sprawę ,której wpłata dotyczy)

  • Termin i sposób załatwienia

    Wniosek zostaje rozpatrzony w terminie określonym w art. 35 k.p.a., nie później niż w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku.

  • Jednostka odpowiedzialna

    Urząd Morski w Gdyni
    Wydział Dokumentów Marynarskich
    ul. Chrzanowskiego 10
    81-338 Gdynia

  • Miejsce złożenia dokumentów

    Urząd Morski w Gdyni
    Wydział Dokumentów Marynarskich
    ul. Chrzanowskiego 10
    81-338 Gdynia

    Składanie wniosków możliwe jest w następującej formie:

    osobiście w biurze podawczym urzędu morskiego

    pocztą tradycyjną

    za pośrednictwem platformy ePUAP (profilu zaufanego)

  • Tryb odwoławczy

    Od decyzji przysługuje prawo odwołania do ministra właściwego ds. gospodarki morskiej za pośrednictwem Dyrektora Urzędu Morskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

  • Podstawa prawna
    1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
    2. Ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim
    3. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 23 kwietnia 2018 r. w sprawie wyszkolenia i kwalifikacji członków załóg statków morskich
    4. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 28 stycznia 2022 r. w sprawie warunków zdrowotnych wymaganych od marynarzy do wykonywania pracy na statku morskim
  • Inne informacje

    Świadectwa w dziale maszynowym na poziomie pomocniczym:

    1. motorzysty wachtowego
    2. starszego motorzysty
    3. elektromontera

Pliki do pobrania

  • 1. Wniosek o wydanie świadectwa marynarza

    • Plik doc
    • 54.00 Kb
  • 2. Oświadczenie

    • Plik pdf
    • 142.13 Kb
  • 3. Upoważnienie do odbioru dokumentów

    • Plik doc
    • 31.00 Kb
  • 4. Zgoda na przesłanie dokumentów pocztą lub kurierem

    • Plik doc
    • 33.00 Kb
  • 5. Lista lekarzy uprawnionych do wydawania świadectw zdrowia dla marynarzy

    • Plik pdf
    • 1.22 Mb
  • 6. Lista ośrodków szkoleniowych uznanych przez ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej

    • Plik pdf
    • 138.08 Kb
  • 7. Wyciąg pływania

    • Plik doc
    • 72.50 Kb
  • Autor wpisu
    Magdalena Gajewska
  • Data utworzenia wpisu
    19 lipca 2022
  • Zmodyfikowany
    5 września 2022 przez Magdalena Gajewska