Procedury urzędowe

Przedłużenie ważności dyplomu nurka

  • Tytuł procedury
    Przedłużenie dyplomu nurka
  • Wymagane dokumenty
    1. Wniosek.
    2. Dyplom lub kopia dyplomu,
    3. Potwierdzenie praktyki w zakresie wykonywania prac podwodnych na podstawie książeczki nurka,
    4. Świadectwo zdrowia /oryginał + kopia, wydane przez uprawnionego lekarza.
    5. 2 zdjęcia (aktualne, bez ciemnych okularów i nakrycia głowy, format legitymacyjny).

    Warunkiem przedłużenia dyplomu jest:

    • Posiadanie co najmniej 250 godzin praktyki w zakresie wykonywania prac podwodnych, uzyskanej w
      okresie 5 lat od dnia wydania dyplomu,
    • W przypadku utraty ważności dyplomu możliwe jest jego odnowienie pod warunkiem ukończenia
      odpowiedniego szkolenia uzupełniającego dotyczącego odnowienia dyplomu oraz posiadanie
      aktualnego świadectwa zdrowia ( patrz pkt4).

    Uwaga! W przypadku wymiany dokumentu z powodu zmiany danych osobowych dodatkowo należy przedłożyć do wglądu oryginał odpisu skróconego aktu małżeństwa lub kserokopię decyzji właściwego organu o zmianie imienia lub nazwiska (oryginał do wglądu)

    Uwaga! Ważne!
    Dokumenty potwierdzające uprawnienia do wykonywania zawodów, o których mowa w art 19 (Ustawa z dnia 17 października 2003 r. o wykonywaniu prac podwodnych) oraz książeczki nurka wydane przed dniem wejścia w życie ustawy zachowują ważność do czasu ich wymiany, jednak nie dłużej niż przez okres 5 lat od dnia wejścia w życie ustawy tj. do 25 maja 2009r.

  • Opłaty administracyjne

    Opłatę za wydanie dokumentu należy dokonać przelewem na konto Urzędu Morskiego w Gdyni.

    Urząd Morski w Gdyni.
    81-338 Gdynia
    ul. Bernarda Chrzanowskiego 10

    NBP o/GDAŃSK – 92101011400065782231000000 (w tytule wpłaty należy zaznaczyć rodzaj opłaty oraz określić sprawę, której wpłata dotyczy)

    Opłaty za wydawanie dokumentów osób wykonujących prace podwodne określone zostały w załączniku do Ustawa z dnia 17 października 2003r. o wykonywaniu prac podwodnych

    Dokonując opłaty przelewem należy wcześniej uzgodnić kwotę z odpowiednią komórką ze względu na zmieniającą się wielkość jednostki taryfowej.

  • Opłata skarbowa

    Opłaty:

    1. Od dokumentów stwierdzających ustanowienie pełnomocnika – 17 zł
    2. Poświadczenie zgodności duplikatu ,odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii, dokonane przez organy administracji
      rządowej lub samorządowej lub archiwum państwowe – od każdej pełnej lub zaczętej stronicy – 5 zł.

    Podstawa prawna: Ustawa z dnia 8 grudnia 2006 r. o opłacie skarbowej.
    Opłatę skarbową należy dokonać przelewem na konto Urzędu Miasta Gdyni

    Urząd Miasta Gdyni
    Al. Marsz. Piłsudskiego 52/54
    81-382 Gdynia
    PKO BP SA – 73 1440 1026 6153 0410 0000 0065 (w tytule wpłaty należy zaznaczyć rodzaj opłaty oraz określić sprawę, której wpłata dotyczy)

  • Termin i sposób załatwienia

    Wniosek zostaje rozpatrzony w terminie określonym w art. 35 k.p.a., nie później niż w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku.

  • Jednostka odpowiedzialna

    Urząd Morski w Gdyni
    Wydział Dokumentów Marynarskich
    ul. Chrzanowskiego 10
    81-338 Gdynia

  • Miejsce złożenia dokumentów

    Urząd Morski w Gdyni
    ul. Chrzanowskiego 10
    81-338 Gdynia

    Składanie wniosków możliwe jest w następującej formie:

    osobiście w biurze podawczym urzędu morskiego

    pocztą tradycyjną

    za pośrednictwem platformy ePUAP (profilu zaufanego)

     

  • Tryb odwoławczy

    Od decyzji przysługuje prawo odwołania do Ministra właściwego ds. gospodarki morskiej za pośrednictwem Dyrektora Urzędu Morskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

  • Podstawa prawna
    1. Ustawa z dnia 17 października 2003 r. o wykonywaniu prac podwodnych.
    2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 16 października 2015 r. w sprawie szczegółowego trybu wydawania dyplomów, świadectw, książeczek nurka oraz dziennika prac podwodnych.
    3. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 września 2007 r. w sprawie warunków zdrowotnych wykonywania prac podwodnych.
    4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

     

Pliki do pobrania

  • 1. Wniosek o wydanie /przedłużenie/ odnowienie / duplikat dyplomu/świadectwa nurka( należy drukować obustronnie na jednej kartce )

    • Plik doc
    • 60.50 Kb
  • 2. Upoważnienie do odbioru dokumentów

    • Plik doc
    • 31.00 Kb
  • 3. Oświadczenie

    • Plik pdf
    • 142.13 Kb
  • 4. Wniosek na przesłanie dokumentów pocztą lub kurierem

    • Plik doc
    • 28.50 Kb
  • 5. Lista lekarzy uprawnionych do wydawania świadectw zdrowia dla nurków

    • Plik pdf
    • 225.87 Kb
  • Autor wpisu
    Magdalena Gajewska
  • Data utworzenia wpisu
    9 września 2014
  • Zmodyfikowany
    28 września 2022 przez Magdalena Gajewska