Procedury urzędowe
Przedłużenie ważności dyplomu nurka
-
Tytuł proceduryPrzedłużenie dyplomu nurka
-
Wymagane dokumenty
- Wniosek.
- Dyplom lub kopia dyplomu,
- Potwierdzenie praktyki w zakresie wykonywania prac podwodnych na podstawie książeczki nurka,
- Świadectwo zdrowia /oryginał + kopia, wydane przez uprawnionego lekarza.
- 2 zdjęcia (aktualne, bez ciemnych okularów i nakrycia głowy, format legitymacyjny).
Warunkiem przedłużenia dyplomu jest:
- Posiadanie co najmniej 250 godzin praktyki w zakresie wykonywania prac podwodnych, uzyskanej w
okresie 5 lat od dnia wydania dyplomu, - W przypadku utraty ważności dyplomu możliwe jest jego odnowienie pod warunkiem ukończenia
odpowiedniego szkolenia uzupełniającego dotyczącego odnowienia dyplomu oraz posiadanie
aktualnego świadectwa zdrowia ( patrz pkt4).
Uwaga! W przypadku wymiany dokumentu z powodu zmiany danych osobowych dodatkowo należy przedłożyć do wglądu oryginał odpisu skróconego aktu małżeństwa lub kserokopię decyzji właściwego organu o zmianie imienia lub nazwiska (oryginał do wglądu)
Uwaga! Ważne!
Dokumenty potwierdzające uprawnienia do wykonywania zawodów, o których mowa w art 19 (Ustawa z dnia 17 października 2003 r. o wykonywaniu prac podwodnych) oraz książeczki nurka wydane przed dniem wejścia w życie ustawy zachowują ważność do czasu ich wymiany, jednak nie dłużej niż przez okres 5 lat od dnia wejścia w życie ustawy tj. do 25 maja 2009r. -
Opłaty administracyjne
Opłatę za wydanie dokumentu należy dokonać przelewem na konto Urzędu Morskiego w Gdyni.
Urząd Morski w Gdyni.
81-338 Gdynia
ul. Bernarda Chrzanowskiego 10NBP o/GDAŃSK – 92 1010 1140 0065 7822 3100 0000
(w tytule wpłaty należy zaznaczyć rodzaj opłaty oraz określić sprawę, której wpłata dotyczy)
Opłaty za wydawanie dokumentów osób wykonujących prace podwodne określone zostały w załączniku do Ustawa z dnia 17 października 2003r. o wykonywaniu prac podwodnych
Informację o wysokości opłat znajdą Państwo na stronie głównej urzędu w zakładce „Dokumenty marynarskie”
-
Opłata skarbowa
Opłaty:
- Od dokumentów stwierdzających ustanowienie pełnomocnika – 17 zł
- Poświadczenie zgodności duplikatu ,odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii, dokonane przez organy administracji
rządowej lub samorządowej lub archiwum państwowe – od każdej pełnej lub zaczętej stronicy – 5 zł.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 8 grudnia 2006 r. o opłacie skarbowej.
Opłatę skarbową należy dokonać przelewem na konto Urzędu Miasta GdyniUrząd Miasta Gdyni
Al. Marsz. Piłsudskiego 52/54
81-382 Gdynia
PKO BP SA – 73 1440 1026 6153 0410 0000 0065 (w tytule wpłaty należy zaznaczyć rodzaj opłaty oraz określić sprawę, której wpłata dotyczy) -
Termin i sposób załatwienia
Wniosek zostaje rozpatrzony w terminie określonym w art. 35 k.p.a., nie później niż w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku.
-
Jednostka odpowiedzialna
Urząd Morski w Gdyni
Wydział Dokumentów Marynarskich
ul. Chrzanowskiego 10
81-338 Gdynia -
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Morski w Gdyni
ul. Chrzanowskiego 10
81-338 GdyniaSkładanie wniosków możliwe jest w następującej formie:
osobiście w biurze podawczym urzędu morskiego
pocztą tradycyjną
za pośrednictwem platformy ePuap: /UrzadMorskiGdynia/SkrytkaESP)
-
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje prawo odwołania do Ministra właściwego ds. gospodarki morskiej za pośrednictwem Dyrektora Urzędu Morskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
-
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 października 2003 r. o wykonywaniu prac podwodnych.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 16 października 2015 r. w sprawie szczegółowego trybu wydawania dyplomów, świadectw, książeczek nurka oraz dziennika prac podwodnych.
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 września 2007 r. w sprawie warunków zdrowotnych wykonywania prac podwodnych.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Pliki do pobrania
-
1. Wniosek o wydanie /przedłużenie/ odnowienie / duplikat dyplomu/świadectwa nurka( należy drukować obustronnie na jednej kartce )
- Plik doc
- 60.50 Kb
-
2. Upoważnienie do odbioru dokumentów
- Plik doc
- 35.00 Kb
-
3. Oświadczenie
- Plik pdf
- 142.06 Kb
-
4. Wniosek na przesłanie dokumentów pocztą lub kurierem
- Plik doc
- 28.50 Kb
-
5. Lista lekarzy uprawnionych do wydawania świadectw zdrowia dla nurków
- Plik pdf
- 427.25 Kb
-
Autor wpisuMagdalena Gajewska
-
Data utworzenia wpisu9 września 2014
-
Zmodyfikowany22 października 2024 przez Magdalena Gajewska
-
Kategorie wpisu