Procedury urzędowe
Zwolnienia holownicze
- 
															Tytuł proceduryZwolnienia holownicze
 
- 
															Wymagane dokumenty
- Podanie
 - Wniosek kapitana statku
 
Podanie powinno zawierać (min):
- nazwę statku, numer IMO, banderę, rodzaj statku, długość całkowitą, szerokość, zanurzenie, BRT, moc maszyn głównych, ilość i rozmieszczenie oraz moc steru(ów) strumieniowych,
 - określenie czy maszyny główne oraz stery strumieniowe są sprawne i ich działanie nie budzi zastrzeżeń,
 - określenie trasy manewrów z których statek ubiega się o zwolnienie z holownika np. wejście do portu/ wyjście z portu/ przeholowanie (podać nabrzeża),
 - określenie płatnika faktury (nazwa, adres, NIP),
 - ETA/ETD,
 - informacja o ładunkach niebezpiecznych (nazwa, numer UN oraz ilość),
 - wszelkie inne istotne informacje.
 
 - 
															Opłaty administracyjne
Zgodnie z załącznikiem do Ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim.
 - 
															Opłata skarbowa
Brak.
 - 
															Termin i sposób załatwienia
Tak szybko jak to jest możliwe.
Statki które otrzymały w porcie zwolnienie holownicze nie wcześniej niż dwa lata wstecz mogą otrzymać takie same zwolnienie nie później niż w kolejnym dniu roboczym.
Statki ubiegające się o zwolnienie po raz pierwszy, lub które nie zawijały do portu w ciągu ostatnich 2 lat, lub gdy wymagane jest sprawdzenie statku będą rozpatrywane po otrzymaniu opinii pilota. - 
															Jednostka odpowiedzialna
KGA dla portu w Gdyni.
KGK dla portu w Gdańsku. - 
															Miejsce złożenia dokumentów
Stosowny Kapitanat Portu (osobiście, faxem lub mailem).
 - 
															Tryb odwoławczy
Brak.
 - 
															Podstawa prawnaZarządzenie nr 9 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 16 lipca 2018r. – Przepisy portowe.
 
- 
														Autor wpisuJacek Kaszuba
 - 
														Data utworzenia wpisu17 czerwca 2014
 - 
														Zmodyfikowany5 maja 2022 przez admin
 - 
														Kategorie wpisu