Procedury urzędowe

Zatwierdzanie/wykreślenie nazwy statku morskiego

  • Tytuł procedury
    Zatwierdzanie/wykreślenie nazwy statku morskiego
  • Wymagane dokumenty
    1. Wniosek.
    2. Dowód wniesienia opłaty skarbowej
  • Opłaty administracyjne

    Brak

  • Opłata skarbowa

    Od decyzji o zatwierdzeniu/wykreśleniu nazwy statku morskiego należy uiścić opłatę skarbową w wysokości – 10 zł, zgodnie z Załącznikiem (Część I., poz. 53) do ustawy o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2019r., poz. 1000)
    Opłaty skarbowej należy dokonać w dniu składania dokumentów przelewem na konto Urzędu Miasta Gdyni

    Urząd Miasta Gdynia al. Marsz. Piłsudskiego 52/54 81-382 Gdynia

    Bank PKO BP 73 1440 1026 6153 0410 0000 0065
    (w tytule wpłaty należy wpisać kwotę opłaty oraz określić sprawę, której wpłata dotyczy)

  • Termin i sposób załatwienia

    W trybie art. 35 k.p.a.

  • Jednostka odpowiedzialna

    Urząd Morski w Gdyni
    Inpektorat Państwa Bandery

  • Miejsce złożenia dokumentów

    Karolina Zalach – biuro podawcze
    tel. 58 355 33 26
    e-mail: karolina_zalach@umgdy.gov.pl

  • Tryb odwoławczy

    Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do ministra właściwego ds. gospodarki morskiej za pośrednictwem Dyrektora Urzędu Morskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji

  • Podstawa prawna
    1. Ustawa z dnia 18 września 2001 r. Kodeks Morski (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2175 ze zmianami),
    2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 30 kwietna 2004 r. w sprawie nadawania i zatwierdzania nazwy statku morskiego (Dz. U. Nr 118, poz. 1237)

Pliki do pobrania

  • 1. Wniosek o zatwierdzenie / wykreślenie nazwy

    • Plik doc
    • 42.50 Kb
  • 2. Indeks nazw statków

    • Plik docx
    • 61.28 Kb
  • Autor wpisu
    Paulina Pieprzowska
  • Data utworzenia wpisu
    7 października 2014
  • Zmodyfikowany
    27 września 2022 przez Mariusz Hanuszewicz