Logo Unii Europejskiej wraz z napisem Unia Europejska

Procedury urzędowe

Uznawanie i nadzorowanie ośrodków szkolących nurków zawodowych

  • Tytuł procedury
    Uznawanie i nadzorowanie ośrodków szkolących nurków zawodowych
  • Wymagane dokumenty

    Wniosek ośrodka o przeprowadzenie kontroli i oceny szkoleń oraz ich uznanie powinien zawierać:

    1. nazwę i adres ośrodka;
    2. numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer identyfikacyjny REGON;
    3. określenie rodzaju szkoleń, o których uznanie ubiega się ośrodek.

    Do wniosku należy dołączyć:

    1. szczegółowe programy szkoleń, o których uznanie ubiega się ośrodek;
    2. imienny wykaz wykładowców i instruktorów, z wyszczególnieniem tematyki prowadzonych przez nich zajęć lub ćwiczeń, posiadanego wykształcenia i dyplomu upoważniającego do wykonywania prac podwodnych, okresu praktyki zawodowej oraz dokumentów potwierdzających ukończenie przeszkolenia z zakresu metodyki prowadzenia zajęć;
    3. wykaz wyposażenia bazy prac podwodnych ośrodka;
    4. kopię certyfikatu systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy przy wykonywaniu prac podwodnych, o którym mowa w art. 4 ust. 1 ustawy.

    Ośrodek, który ubiega się ponownie o uznanie szkoleń, dołącza do wniosku tylko te dokumenty, które potwierdzają zmiany stanu faktycznego lub prawnego w stosunku do ostatnio składanego wniosku o uznanie szkoleń.

    Ośrodek może do wniosku dołączyć kopie rekomendacji instytucji, stowarzyszeń lub osób fizycznych dotyczące prowadzonych szkoleń lub inne dokumenty mogące mieć znaczenie dla oceny szkoleń prowadzonych przez ośrodek.

  • Opłaty administracyjne

    Załącznik do ustawy z dnia 17 października 2003 r. o wykonywaniu prac podwodnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 612).
    Za kontrolę, ocenę i uznanie szkolenia prowadzonego przez ośrodek szkoleniowy – 1350 j.t.
    Za rozszerzenie działalności szkoleniowej ośrodka szkoleniowego – 650 j.t.

  • Opłata skarbowa

    Brak

  • Termin i sposób załatwienia

    w trybie art. 35 k.p.a.

  • Jednostka odpowiedzialna

    Urząd Morski w Gdyni
    Inspektorat Państwa Bandery

  • Miejsce złożenia dokumentów

    biuro podawcze
    tel. 58 355 33 26 lub 58 355 33 11
    e-mail: fsc@umgdy.gov.pl

  • Tryb odwoławczy

    Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do ministra właściwego ds. gospodarki morskiej za pośrednictwem Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

  • Podstawa prawna
    1. Ustawa z dnia 17 października 2003 r. o wykonywaniu prac podwodnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 612).
    2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2010 r. w sprawie szkolenia i egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do wykonywania prac podwodnych (Dz. U. Nr 126, poz. 856 z późn. zm.).
  • Inne informacje

    Druk wniosku o dopuszczenie do egzaminu jest dostępny w Komisji Kwalifikacyjnej dla Nurków.
    Kontakt do KKN: KKN@umgdy.gov.pl, tel. (58) 355 34 93.

    Dane Administratora danych oraz Inspektora Ochrony Danych

    Administratorem Państwa danych osobowych będzie Dyrektor Urzędu Morskiego z siedzibą w Gdyni, ul. Chrzanowskiego 10, 81-338 Gdynia.

    Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych (IOD), z którym można się kontaktować poprzez e-mail na adres: iod@umgdy.gov.pl lub listownie na adres Administratora  z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”.

    Do IOD w Urzędzie należy kierować wyłącznie sprawy przetwarzania Państwa danych przez Administratora, w tym sprawy dotyczące realizacji praw w zakresie dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usuwania, ograniczenia przetwarzania, czy sprzeciwu na ich przetwarzanie.

    Cel przetwarzania

    • Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit.c RODO[1]) oraz wykonywaniem przez administratora zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. e RODO) na podstawie: ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej,
    • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – kodeks postępowania administracyjnego.

     Odbiorcy danych osobowych

    Odbiorcami do których mogą być przekazane Państwa dane osobowe będą strony i uczestnicy postępowań lub organy właściwe do załatwienia wniosku na mocy przepisów prawa, którym Dyrektor Państwa wniosek przekazał.

    Odrębną kategorię odbiorców, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmioty uprawnione do obsługi doręczeń[2] oraz podmioty, z którymi Dyrektor zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych w Urzędzie systemów informatycznych.

    Okres przechowywania danych

    Będziemy przechowywać Państwa dane osobowe do chwili załatwienia sprawy w której zostały one zebrane a następnie – w przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – przez czas określony w przepisach.

    Prawa osób, których dane dotyczą

    Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:

    – prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

    – prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne, a także prawi do ich usunięcia, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepis prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;

    – prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;

    – prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)

    Informacja o wymogu podania danych

    Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ww. ustawodawstwem jest obligatoryjne, brak podania danych uniemożliwi załatwienie Pani/Pana sprawy

    [1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L119 z 4 maja 2016 r., str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23 maja 2018 r., str.2) – nazywanego dalej RODO

    [2] Sytuacja dotyczy głównie podmiotów świadczących usługi przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w tym m.in. ePUAP w związku z § 8 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 180)

Pliki do pobrania

  • 1. Lista uznanych ośrodków szkolących nurków zawodowych

    • Plik docx
    • 21.92 Kb
  • Autor wpisu
    Paulina Pieprzowska
  • Data utworzenia wpisu
    8 października 2014
  • Zmodyfikowany
    5 kwietnia 2024 przez Paulina Pieprzowska