
Procedury urzędowe
Odnowienie ważności dyplomu oficerskiego
-
Tytuł proceduryOdnowienie dyplomu oficerskiego
-
Wymagane dokumenty
- Wniosek
- Wyciąg pływania + książeczka żeglarska ( w przypadku braku książeczki żeglarskiej należy przedłożyć zaświadczenie potwierdzające odbycie praktyki pływania),
- Świadectwo zdrowia (oryginał + kopia) – lista lekarzy dostępna jest na stronie głównej Wydziału Dokumentów Marynarzy: https://www.umgdy.gov.pl/informacje/dokumenty-marynarskie/
- 2 zdjęcia (aktualne, bez ciemnych okularów i nakrycia głowy, format legitymacyjny)
Warunkiem odnowienia dyplomu jest:
- udokumentowanie praktyki pływania na statkach morskich na stanowisku oficerskim, do którego uprawnia posiadany dyplom, w wymiarze nie krótszym niż
12 miesięcy w ciągu ostatnich 5 lat przypadających bezpośrednio przed złożeniem wniosku o odnowienie dyplomu albo - odbycie w ostatnich 6 miesiącach ważności dyplomu co najmniej 3-miesięcznej praktyki pływania na statku morskim w charakterze co najmniej oficera
dodatkowego w swojej specjalności lub na stanowisku o stopień niższym od stano-wiska, do którego zajmowania uprawnia posiadany ważny dyplom, albo - zastosowanie zamiany co najmniej 12 miesięcy praktyki pływania w okresie ostatnich 5 lat w wymiarze 1 miesiąca praktyki na 2 miesiące pracy:
- w inspekcji państwa bandery lub państwa portu lub
- w pilotażu morskim, lub
- w stoczniach na statkach morskich w dziale maszynowym podczas prób na uwięzi, lub
- na stacjonarnych platformach morskich, lub
- na statkach bez własnego napędu, lub
- jako osoba na stanowisku o charakterze nadzorczym, kontrolnym, doradczym lub serwisowym, w szczególności jako superintendent, supervisor, inspektor,
inżynier mechanik serwisowy statków albo mechanik nadzorujący budowę i remonty statków.
W przypadku niespełnienia ww. wymagań warunkiem odnowienia w/w dyplomu jest zdanie egzaminu na odnowienie dyplomu
przed Centralną Morską Komisją Egzaminacyjną.Uwaga! W przypadku wymiany dokumentu z powodu zmiany danych osobowych dodatkowo należy przedłożyć do wglądu oryginał odpisu skróconego aktu małżeństwa lub kserokopię decyzji właściwego organu o zmianie imienia lub nazwiska (oryginał do wglądu)
-
Opłaty administracyjne
Opłatę za wydanie dokumentu należy dokonać przelewem na konto Urzędu Morskiego w Gdyni.
NBP o/GDAŃSK – 92 1010 1140 0065 7822 3100 0000 (w tytule wpłaty należy wpisać kwotę opłaty oraz określić sprawę, której wpłata dotyczy)
Opłaty za wydawanie dokumentów kwalifikacyjnych określone zostały w załączniku do Ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim.
Dyplom oficera statków morskich w żegludze międzynarodowej – 50 zł
Duplikat I dyplomu oficerskiego w ż. m. – 75 zł
Duplikat II dyplomu oficerskiego w ż. m. – 100 zł
Dyplom oficera statków morskich w żegludze krajowej – 30 zł
Duplikat I dyplomu oficerskiego w ż. k. – 45 zł
Duplikat II dyplomu oficerskiego w ż. k. – 60 zł
Zezwolenie na zajmowanie stanowiska oficerskiego – uprawnienie na statek o polskiej przynależności – 40 zł -
Opłata skarbowa
Opłaty:
- Od dokumentów stwierdzających ustanowienie pełnomocnika – 17 zł
- Poświadczenie zgodności duplikatu ,odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii, dokonane przez organy administracji rządowej lub samorządowej lub archiwum państwowe – od każdej pełnej lub zaczętej stronicy – 5 zł.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 8 grudnia 2006 r. o opłacie skarbowej
Opłatę skarbową należy dokonać przelewem na konto Urzędu Miasta Gdyni
Urząd Miasta Gdyni
Al. Marsz. Piłsudskiego 52/54
81-382 Gdynia
PKO BPSA.- 73 1440 1026 6153 0410 0000 0065 (w tytule wpłaty należy zaznaczyć rodzaj opłaty oraz określić sprawę ,której wpłata dotyczy) -
Termin i sposób załatwienia
Wniosek zostaje rozpatrzony w terminie określonym w art. 35 k.p.a., nie później niż w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku.
-
Jednostka odpowiedzialna
Urząd Morski w Gdyni
Wydział Dokumentów Marynarskich
ul. Chrzanowskiego 10
81-338 Gdynia -
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Morski w Gdyni
Wydział Dokumentów Marynarskich
ul. Chrzanowskiego 10
81-338 GdyniaSkładanie wniosków możliwe jest w następującej formie:
osobiście w biurze podawczym urzędu morskiego
pocztą tradycyjną
za pośrednictwem platformy ePuap: /UrzadMorskiGdynia/SkrytkaESP)
-
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje prawo odwołania do ministra właściwego ds. gospodarki morskiej za pośrednictwem Dyrektora Urzędu Morskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
-
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 23 kwietnia 2018 r. w sprawie wyszkolenia i kwalifikacji członków załóg statków morskich
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 28 stycznia 2022 r. w sprawie warunków zdrowotnych wymaganych od marynarzy do wykonywania pracy na statku morskim
Pliki do pobrania
-
1. Wniosek na dyplom (należy drukować na jednej kartce)
- Plik doc
- 79.50 Kb
-
2. Wyciąg pływania (należy drukować na jednej kartce)
- Plik doc
- 72.50 Kb
-
3. Upoważnienie do odbioru dokumentów
- Plik doc
- 35.00 Kb
-
4. Wniosek na przesłanie dokumentów pocztą lub kurierem
- Plik doc
- 28.50 Kb
-
5. Oświadczenie
- Plik pdf
- 142.06 Kb
-
Autor wpisuMagdalena Gajewska
-
Data utworzenia wpisu27 listopada 2019
-
Zmodyfikowany22 października 2024 przez Magdalena Gajewska
-
Kategorie wpisu