IRM
Systemy TSS w obszarze odpowiedzialności DUM w Gdyni
System rozgraniczenia ruchu statków na Zatoce Gdańskiej
- Lokalny system rozgraniczenia ruchu statków na Zatoce Gdańskiej podlega służbie Centrum VTS Zatoka Gdańska.
- Kapitan każdego statku zdążającego do lub opuszczającego porty Zatoki Gdańskiej zobowiązany jest do przestrzegania zasad organizacji ruchu statków w Systemie Rozgraniczenia Ruchu Statków „Zatoka Gdańska”.
- System Rozgraniczenia Ruchu Statków „Zatoka Gdańska” składa się z następujących elementów :
a) „TSS – West” (ZACHÓD) – Systemu rozgraniczenia ruchu mający swój początek 5 mil na NE od pławy HEL prowadzący następnie do pławy GN i odpowiednio do pław GD lub NP;
b) „TSS -East” (WSCHÓD) – Systemu rozgraniczenia ruchu, mający swój początek 4 mile na NW od pławy ZN prowadzący do pławy ZS;
c) „ITZ” – Strefy ruchu przybrzeżnego;
d) Tras zalecanych. - Szczegóły dotyczące zasad organizacji ruchu obowiązujących na akwenie objętym kontrolą VTS Zatoka Gdańska znajdują się w zakładce „VTS Zatoka Gdańska”.
System rozgraniczenia ruchu statków TSS Ławica Słupska - TSS Slupska Bank
Komitet Bezpieczeństwa Morskiego (MSC), Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), podczas obrad 102 sesji, która odbyła się w dniach 4 – 11 listopada 2020 r. przyjął zmiany w systemie rozgraniczenia ruchu TSS Ławica Słupska. Zmieniony system obowiązuje od 1 czerwca 2021 r.
System rozgraniczenia ruchu składa się z trzech części:
Część zachodnia:
- dwa pasy ruchu o szerokości 1.75 mili;
- strefa separacyjna o szerokości 0.5 mili;
Część centralna:
- dwa pasy ruchu o szerokości 1.6 mili;
- strefa rozgraniczenia ruchu o szerokości 0,4 mili od strony zachodniej i 0,8 mili od strony wschodniej;
- strefa ruchu przybrzeżnego;
Część wschodnia:
- dwa pasy ruchu o zmiennej szerokości;
- strefa rozgraniczenia ruchu o zmiennym kształcie i szerokości;
- strefa ruchu przybrzeżnego.
Współrzędne geograficzne zmienionego systemu oraz mapa 152 (INT1292) znajdują się w załączniku 'Zmieniony System Rozgraniczenia Ruchu TSS 'Ławica Słupska’.
VTS Ławica Słupska
Nadzór nad ruchem statków w obszarze TSS Ławica Słupska pełni Służba Kontroli Ruchu Statków VTS Ławica Słupska (VTS Slupska Bank) wykonując następujące zadania:
- prowadzi kontrolę i zarządzanie ruchem statków poprzez wydawanie instrukcji, zaleceń i nakazów, w szczególności gdy w ocenie operatora VTS sytuacja może prowadzić do zagrożenia bezpieczeństwa żeglugi;
- prowadzi nadzór nad przestrzeganiem przez statki przepisów ruchu i innych przepisów obowiązujących na wyznaczonych trasach przepływu i w systemie rozgraniczenia ruchu;
- prowadzi serwis informacyjny, wykorzystując dostępne systemy radarowe, urządzenia łączności oraz Automatyczny System Identyfikacji (AIS) .
Kapitan każdego statku korzystającego z systemu rozgraniczenia ruchu, nawigującego w jego pobliżu lub przecinającego system, obowiązany jest do przestrzegania Międzynarodowych Przepisów o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu (COLREG 1972), w tym prawidła 10 wymienionych przepisów.
Służba Dyżurna VTS Ławica Słupska (24/7):
VHF: 73
Telefon: +48 59 814 6204, +48 59 814 4889
Tel. komórkowy: +48 784 778 876
Faks: +48 59 814 6204
Email: vtslawica@umgdy.gov.pl
Pliki do pobrania
-
1. TSS Ławica Słupska - Zmieniony System Rozgraniczenia Ruchu
- Plik docx
- 483.58 Kb
-
Autor wpisuMichał Tomczyk
-
Data utworzenia wpisu11 marca 2022
-
Zmodyfikowany23 lipca 2024 przez Michał Tomczyk