Procedury urzędowe

Decyzje zgody na wykorzystanie pasa technicznego do celu innego niż utrzymanie brzegu w stanie zgodnym z wymogami bezpieczeństwa i ochrony środowiska.

  • Tytuł procedury
    Decyzje zgody na wykorzystanie pasa technicznego do celu innego niż utrzymanie brzegu w stanie zgodnym z wymogami bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
  • Data publikacji procedury
    06/10/2025
  • Wymagane dokumenty

    Należy złożyć jeden kompletny wniosek typu A wraz z wymaganymi dokumentami dotyczącymi zgody na wykorzystanie pasa technicznego do celu innego niż utrzymanie brzegu w stanie zgodnym z wymogami bezpieczeństwa i ochrony środowiska – dotyczącymi zabudowy, lub zagospodarowania, powodujących trwałą lub czasową zmianę ukształtowania lub zabudowy terenu związaną z :

    1. budową lub zmianą sposobu użytkowania stałego lub tymczasowego obiektu budowlanego, wymagającego pozwolenia na budowę;
    2. rozbiórką stałego obiektu budowlanego;
    3. budową, zmianą użytkowania lub rozbiórką tymczasowego obiektu budowlanego (niewymagającego pozwolenia na budowę);
    4. budową, zmianą użytkowania tymczasowego obiektu budowlanego lokalizowanego na okres do 180 dni;
    5. przeprowadzeniem imprez, uroczystości i ceremonii obejmujących wznoszenie obiektów tymczasowych;
    6. zmianą ukształtowania terenu lub obiektów związanych z ochroną brzegu.

     

    1. Należy złożyć pełny wniosek na jedną z procedur wymienionych powyżej wraz z następującymi załącznikami:
      1. mapą poglądową z naniesionym miejscem lokalizacji przedsięwzięcia lub inwestycji;
      2. kopią dokumentu potwierdzającego prawo do dysponowania gruntem, w szczególności zgoda dysponenta terenu, umowa dzierżawy, umowa użyczenia, a w przypadku gdy zgoda dysponenta terenu jest w posiadaniu organu – oświadczenie o posiadaniu prawa do dysponowania nieruchomością;
      3. projektem zagospodarowania działki – dla obiektów lokalizowanych na okres do 180 dni i obiektów lokalizowanych na okres powyżej 180 dni, dla których wymagane jest zgłoszenie robót budowlanych;
      4. szczegółowym opisem wykorzystania pasa technicznego zawierający:
        1. miejsce i termin wykorzystywania pasa technicznego ze wskazaniem nazwy miejscowości, a także:
          • numeru i nazwy obrębu geodezyjnego oraz numeru ewidencyjnego działki w przypadku realizacji przedsięwzięć lub inwestycji powodujących trwałą lub czasową zmianę zabudowy, zagospodarowania lub ukształtowania terenu lub
          • numeru wejścia na plażę, lub
          • kilometrażu brzegu morskiego
        2. opisem sposobu wykorzystania pasa technicznego ze wskazaniem:
          • celu wykorzystania pasa technicznego, opisu planowanych do wykonania prac oraz technologii ich przeprowadzenia wraz z określeniem użytych materiałów, rodzaju i parametrów technicznych wznoszonych obiektów i konstrukcji, w szczególności: zestawienia powierzchni, wysokości, długości i szerokości obiektów, sposobu posadowienia oraz zabezpieczenia przed oddziaływaniem wód morskich, doprowadzenia mediów i odprowadzenia nieczystości – w przypadku inwestycji powodujących trwałą lub czasową zmianę zabudowy, zagospodarowania lub ukształtowania terenu;
          • opisu planowanych do wykonania prac oraz technologii ich przeprowadzenia wraz z określeniem użytych materiałów, rodzaju i parametrów technicznych wznoszonych obiektów i konstrukcji, w szczególności zestawienia powierzchni, wysokości, długości i szerokości obiektów oraz sposobu posadowienia;
          • opisu planowanych do realizacji działań – w przypadku pozostałych sposobów wykorzystywania pasa technicznego.
      5. dokumentem stwierdzającym udzielenie pełnomocnictwa – w przypadku gdy ustanowiono pełnomocnika;
      6. dowodem wniesienia opłaty skarbowej od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – jeżeli jest wymagana;
      7. dowodem wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji w sprawie wykorzystania pasa technicznego do innego celu niż określony w art. 36 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej
        – z wyłączeniem zwolnionych obowiązującymi przepisami;
    2. Wniosek na jedną z procedur wymienionych w punkcie 1), 2), 3) wymaga dodatkowo dołączenia:
      1. mapy poglądowej, o której mowa w ust. 1 pkt 4, kopię aktualnej mapy zasadniczej w rozumieniu art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1990 oraz z 2022 r. poz. 1846 i 2185), udostępnioną z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, lub kopię aktualnej mapy do celów projektowych, z naniesionym projektem zagospodarowania, zabudowy lub zmiany ukształtowania terenu;
      2. kopii decyzji o warunkach zabudowy lub decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego (w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego);
      3. projektu budowlanego w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych – dla obiektów lokalizowanych na okres powyżej 180 dni, dla których wymagane jest pozwolenie na budowę albo zgłoszenie robót budowlanych;
      4. wyników badań geotechnicznych lub badań stateczności – dla obiektów lokalizowanych na okres powyżej 180 dni, jeżeli przedsięwzięcie lub inwestycja są planowane na klifie lub wydmie lub stan brzegu morskiego wymaga takich badań.

    Uwaga!
    W celu pozyskania informacji dotyczących numeracji wejść, kilometrażu brzegu morskiego, map można nieodpłatnie korzystać z portalu: https://sipam.gov.pl/geoportal (warstwa ochrona wybrzeża).

  • Opłaty administracyjne

    Brak

  • Opłata skarbowa

    Opłata skarbowa od dokonanej czynności urzędowej, w wysokości 10 zł, pobierana jest na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej Dz.U.2025.1154 t. j. z dnia 2025.08.22

    Wpłaty należnej opłaty skarbowej od dokonanej czynności urzędowej, należy dokonać na rachunek Urzędu Miasta Gdyni
    Urząd Miasta Gdynia
    al. Marsz. Piłsudskiego 52/54
    81-382 Gdynia
    PKO Bank Polski S.A. NRB: 73 1440 1026 6153 0410 0000 0065 (w tytule wpłaty należy wpisać kwotę opłaty oraz określić sprawę, której wpłata dotyczy).

    Opłata skarbowa od pełnomocnictwa, w wysokości 17 zł, pobierana jest na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej Dz.U.2025.1154 t.j. z dnia 2025.08.22
    Wpłaty należnej opłaty skarbowej od pełnomocnictwa, należy dokonać na rachunek organu podatkowego, zgodnie z wytycznymi ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej Dz.U.2025.1154 t.j. z dnia 2025.08.22.

  • Termin i sposób załatwienia

    Stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego Dz.U.2024.572 ze zm., t.j. z dnia 2024.04.15

  • Jednostka odpowiedzialna

    Urząd Morski w Gdyni
    Inspektorat Nadzoru Zabudowy i Zagospodarowania Przestrzennego

  • Miejsce złożenia dokumentów

    Kancelaria Ogólna Urzędu Morskiego w Gdyni
    ul. Chrzanowskiego 10, 81-338 Gdynia
    lub
    na Skrytkę ESP: /UrzadMorskiGdynia/SkrytkaESP
    lub
    e-Doręczenia: adres skrytki:AE:PL-95741-88663-EUDWR-17

  • Tryb odwoławczy

    Do Ministra Infrastruktury

  • Podstawa prawna
    1. Ustawa o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiejDz.U.2024.1125 ze zm., t.j. z dnia 2024.07.26
    2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 listopada 2022 r. w sprawie wzoru wniosku o wydanie zgody w sprawie wykorzystania pasa technicznego do innego celu niż utrzymanie brzegu w stanie zgodnym z wymogami bezpieczeństwa i ochrony środowiska oraz wykazu dokumentów, które należy dołączyć do wniosku. (Dz. U. 2022.2368 z dnia 28.11.2022)
    3. Zarządzenie nr 3 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 5 maja 2011 r. w sprawie określenia wymogów zabezpieczenia terenów pasa technicznego [Dz. Urz. Woj. Pom. 2011.64.1443]
  • Inne informacje

    Należy złożyć jeden kompletny wniosek typu A wraz z wymaganymi dokumentami dotyczącymi zgody na wykorzystanie pasa technicznego do celu innego niż utrzymanie brzegu w stanie zgodnym z wymogami bezpieczeństwa i ochrony środowiska – dotyczącymi zabudowy, lub zagospodarowania, powodujących trwałą lub czasową zmianę ukształtowania lub zabudowy terenu.

Pliki do pobrania

  • 1. wniosek część - A

    • Plik docx
    • 52.66 Kb