IRM

VTS Ławica Słupska

VTS Ławica Słupska

System rozgraniczenia ruchu statków TSS Ławica Słupska - TSS Slupska Bank

Komitet Bezpieczeństwa Morskiego (MSC), Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), podczas obrad 102 sesji, która odbyła się w dniach 4 – 11 listopada 2020 r. przyjął zmiany w systemie rozgraniczenia ruchu TSS Ławica Słupska. Zmieniony system obowiązuje od 1 czerwca 2021 r.

System rozgraniczenia ruchu składa się z trzech części:

Część zachodnia:

  • dwa pasy ruchu o szerokości 1.75 mili;
  • strefa separacyjna o szerokości 0.5 mili;

Część centralna:

  • dwa pasy ruchu o szerokości 1.6 mili;
  • strefa rozgraniczenia ruchu o szerokości 0,4 mili od strony zachodniej i 0,8 mili od strony wschodniej;
  • strefa ruchu przybrzeżnego;

Część wschodnia:

  • dwa pasy ruchu o zmiennej szerokości;
  • strefa rozgraniczenia ruchu o zmiennym kształcie i szerokości;
  • strefa ruchu przybrzeżnego.
Na tle mapy morskiej ( z zaznaczonymi głębokościami) kolorem czerwonym przedstawiano nowy system rozgraniczenia ruchu. W części centralnej TSS widać jasno purpurowy przebieg poprzedniej strefy rozgraniczenia ruchu.
Aktualny system rozgraniczenia ruchu TSS Ławica Słupska

Współrzędne geograficzne systemu oraz mapa 152 (INT1292) znajdują się w załączniku 'Zmieniony System Rozgraniczenia Ruchu TSS 'Ławica Słupska’ w zakładce "Systemy TSS w obszarze odpowiedzialności DUM w Gdyni".

VTS Ławica Słupska

Nadzór nad ruchem statków w obszarze TSS Ławica Słupska pełni Służba Kontroli Ruchu Statków VTS Ławica Słupska (VTS Slupska Bank) wykonując następujące zadania:

  • prowadzi kontrolę i zarządzanie ruchem statków poprzez wydawanie instrukcji, zaleceń i nakazów, w szczególności gdy w ocenie operatora VTS sytuacja może prowadzić do zagrożenia bezpieczeństwa żeglugi;
  • prowadzi nadzór nad przestrzeganiem przez statki przepisów ruchu i innych przepisów obowiązujących na wyznaczonych trasach przepływu i w systemie rozgraniczenia ruchu;
  • prowadzi serwis informacyjny, wykorzystując dostępne systemy radarowe, urządzenia łączności oraz Automatyczny System Identyfikacji (AIS) .

Kapitan każdego statku korzystającego z systemu rozgraniczenia ruchu, nawigującego w jego pobliżu lub przecinającego system, obowiązany jest do przestrzegania Międzynarodowych Przepisów o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu (COLREG 1972),  w tym prawidła 10 wymienionych przepisów.

Służba Dyżurna VTS Ławica Słupska (24/7):

VHF:                       73, 16
Telefon:                  +48 59 814 6204, +48 59 814 4889
Tel. komórkowy:   +48 784 778 876
Email:                      vtslawica@umgdy.gov.pl

  • Autor wpisu
    Michał Tomczyk
  • Data utworzenia wpisu
    17 czerwca 2025
  • Zmodyfikowany
    17 czerwca 2025 przez Michał Tomczyk