Dyrekcja Urzędu Morskiego w Gdyni – DUM

  • 23 marca 2022

mgr inż. Anna Stelmaszyk - Świerczyńska Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni

Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni

mgr inż. Anna Stelmaszyk – Świerczyńska Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni

Wykształcenie, praca zawodowa i pełnione funkcje

  • 1983 – 1988: Politechnika Gdańska; Wydział Hydrotechniki
  • 1989 – 2003: Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego w Tczewie (od majstra budowy do kierownika działu technicznego)
  • 2003 – 2024: Urząd Morski w Gdyni, Zastępca Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. Technicznych
  • 16.01.2024 – obecnie: Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni

Dane kontaktowe:

Telefon kontaktowy: +48 58 355 31 01
e-mail: dumsekr@umgdy.gov.pl

Ogólny zakres kompetencji - odnośnik do Regulaminu Urzędu Morskiego w Gdyni.

Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni wykonuje w szczególności zadania w zakresie:

  • sprawnego funkcjonowania Urzędu, warunków i zasad organizacji pracy w Urzędzie;
    ustalania strategii rozwoju Urzędu zgodną ze strategią Państwa;
  • ustalania zasad polityki kadrowej, w tym płacowej oraz socjalno-bytowej;
  • zapewnienia podnoszenia kwalifikacji pracowników, w drodze organizowania różnych form szkolenia, w tym szkoleń specjalistycznych, w celu podnoszenia jakości pracy Urzędu;
  • zatwierdzania planów i programów działalności Urzędu;
  • wydawania decyzji administracyjnych w sprawach określonych w odrębnych przepisach, w tym nakładające kary pieniężne;
  • realizacji zadań w zakresie obronności Państwa i obrony cywilnej oraz ochrony portów morskich i żeglugi morskiej, w tym zadań o charakterze niemilitarnym, w szczególności związanych z zapobieganiem aktom terroru oraz likwidacji skutków zaistniałych zdarzeń;
  • sprawowania nadzoru przeciwpożarowego w polskich obszarach morskich;
  • zapewnienia ochrony informacji niejawnych, danych osobowych i innych tajemnic wynikających z odrębnych przepisów;
  • realizacji w stosunku do Komisji Kwalifikacyjnej dla Nurków kompetencji określonych przepisami prawa;
  • realizacji współpracy międzynarodowej z uwzględnieniem zadań wynikających z uczestnictwa Rzeczypospolitej Polskiej w międzynarodowych instytucjach związanych z administracją morską, bezpieczeństwem żeglugi i ochroną środowiska.
  • zatwierdzania materiałów i opracowań przeznaczonych dla naczelnych i centralnych organów administracji publicznej;
  • wydawania przepisów prawa miejscowego, w formie zarządzeń i zarządzeń porządkowych oraz innych regulacji wymagających publikacji;
  • wydawania wewnętrznych aktów normatywnych, w tym określających organizację oraz zasady działania Urzędu;
  • zarządzania stanowiskiem do spraw audytu wewnętrznego w zakresie określonym odrębnymi przepisami.
  • Autor wpisu
    Magdalena Kierzkowska
  • Data utworzenia wpisu
    23 marca 2022
  • Zmodyfikowany
    7 października 2024 przez Agnieszka Robakowska