Kapitanat Portu Gdynia

Informacje nawigacyjne

Tor podejściowy do Gdyni:

szerokość w dnie: 150 m
głębokość minimalna: 14,3 m

Maksymalne dopuszczalne zanurzenie statków 13,00 m przy średnim stanie wody lub wyższym.

Odległość od pławy „GD” do „G1-G2”: 3770 m = 2,04 Mm

Odległość od pław „G1-G2” do wejścia głównego: 2780 m = 1,5 Mm
Szerokość przejścia między pławami „G1-G2”: 185 m

Szerokość wejścia głównego: 150 m
Zanurzenie max. statku: 13,0 m

Odległość między wejściem głównym a pilotowym: 980 m
Szerokość przejścia pilotowego: ok. 100,0 m
Zanurzenie max. statku: 13,0 m

Podejście do wejścia południowego:

głębokość minimalna: 8,30 m

Wejście południowe:
szerokość: 100 m
maksymalne zanurzenie: 7,50 m

Nabieżnik Gdynia - zastąpiono światłem kierunkowym;

Max. długość statku mogącego wchodzić do Gdyni: 340 m

Max. długość statku mogącego wchodzić wejściem południowym do Basenu I: 200 m
Max. długość statku mogącego wejść do Basenu II (szer. 35 m): 250 m

BPPP  – Falochron: odległość między skrajnymi dalbami cumowniczymi: 80 m
Max. może cumować statek: do 80000 DWT: 250 m
Min. długość statku, który może cumować do dalb: 100 m

Szerokości Basenów:

Basen I (Prezydenta) szer.: 378 m
Odległość między pirsem (przy Kutrowym) a nab. Prezydenta: 150 m
Basen II (inż. Wendy) szer.: 330 m
Basen III (Węglowy) szer.: 381 m
Basen IV (J.Piłsudskiego) szer.: 242 m
Basen V (inż. Kwiatkowskiego) szer.: 170 m
rampa Ro-Ro szerokości 22m zawęża basen do 156 m
Basen VI szer.: 265 m
Basen VII szer.: 225 m

Szerokość Kanału Portowego:

Nabrzeże Helskie I - Bułgarskie 270 m (przy Greckim)
255 m (na końcu Bułgarskiego)

Nabrzeże Bramowe – Oksywskie (narożnik z Helskim)
odległość min. 203 m

Nabrzeże Południowe (narożnik, konstrukcja) – Włoskie
215 m (najmniejsza)

Nabrzeże Południowe – Słowackie 224 m (najmniejsza)

Nabrzeże Gościnne – Norweskie 272 m (najmniejsza)

Szerokość Kanału Południowego:

Nabrzeże Wejściowe (długość 120 m) - Falochron 100 m; max. zan. 7,50 m
Nabrzeże Islandzkie - Falochron 100 m; max. zan. 8,00 m
Nabrzeże Wendy - Falochron 100 m; max. zan. 8,60 m

Obrotnice:

Awanport - średnica 500 m głębokość 13,50 m
Kanał Portowy/ Basen IV - średnica 385 m głębokość 13,50 m (częściowo pogłębiono akwen o średnicy 440m pod powiększoną obrotnicę o docelowej średnicy 480m)
Kanał Portowy/ Basen VIII - średnica 400 m głębokość 13,50 m

Przejścia kabli:

  • między główkami wejścia głównego
  • między główkami przejścia pilotowego
  • między nabrzeżem Fińskim a nab. w Marynarce Wojennej ( w dwóch miejscach)
  • między nabrzeżem Słowackim, a Gościnnym (kabel nieczynny)
  • między na. Wendy, a Falochronem (2 kable)
  • kabel (światłowód) Z Gdańska PP kursem 320° do południowej główki wejściowej, wzdłuż Falochronu (15m od falochronu) Kanałem Południowym; 180 m od na. Wendy przechodzi skosem na lewą stronę Kanału (120 m od Wendy) dalej w odległości 20 m od nabrzeża Wendy w połowie nabrzeża wchodzi na ląd.
  • światłowód: z nabrzeża Wendy przecina Kanał Południowy i falochron, w odległości ~200m od falochronu skręca na północ i przecina tor podejściowy w odległości ~100m od wejścia głównego. Na wysokości falochronu wyspowego skręca na kierunek północno-wschodni (szkic w załączeniu).

Rurociąg paliwowy (dwie nitki) – od dalby BPPP Falochron do Falochronu przy Basenie XI Marynarki Wojennej (ok. 100m od wejścia głównego w Awanporcie).

Basen Żeglarski

Długość jednostek do 20m; zanurzenie max. 3,20 m na torze podejściowym do Mariny (przy średnim stanie wody).

 

Akwen treningowy:

  • od prawego światła wejściowego do Basenu Żeglarskiego
  • do φ= 54°31’0 N; λ= 018° 34’0 E
  • do φ= 54°31’0 N; λ= 018° 39’0 E
  • do φ= 54°28’0 N; λ= 018° 38’0 E
  • do Cypla Redłowskiego

Nabrzeże Wendy:

Rezerwowe stanowiska obsługi cieczy palnych przy nab. Wendy – postój zbiornikowców na odcinku od pachoła Nr 3 do narożnika z nab. Śląskim o długości 206 m. Wielkość bezpieczna zbiornikowca: długość do 90,0 m i zanurzenie max. 7,50 m przy średnim stanie wody.

Pliki do pobrania

  • 1. światłowód Gdynia - Półwysep Helski

    • Plik jpg
    • 794.66 Kb
  • Autor wpisu
    Jacek Kaszuba
  • Data utworzenia wpisu
    11 marca 2022
  • Zmodyfikowany
    16 sierpnia 2022 przez Jacek Kaszuba