
Kapitanat Portu Gdynia
Wyłączone nabrzeża
Wykaz nabrzeży wyłączonych z eksploatacji oraz nabrzeży przy których cumowanie i postój statków są zabronione.
Stan na dzień: 06.09.2023r
- FALOCHRON GŁÓWNY
a/ zakaz cumowania i postoju z wyjątkiem stanowiska BPPP, przy którym mogą cumować statki o długości od 100m
do 250m - par. 128 Zarządzenia Nr 9 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 16 lipca 2018r - Przepisy Portowe
b/ zakaz cumowania statków między pachołami nr 1-8 (odcinek długości około 160 mb) – czynna ochrona katodowa
SPPP.
- NABRZEŻE DUŃSKIE – wyłączone z eksploatacji na odcinku od Pirsu Południowego do narożnika z nabrzeżem
Szwedzkim (remont).
- PIRS POŁUDNIOWY PRZY NABRZEŻU DUŃSKIM - strona południowa - zakaz cumowania, strona południowa nie jest
przeznaczona do cumowania.
- NABRZEŻE FRANCUSKIE - od narożnika z nabrzeżem Portowym do oporowych zderzaków dźwigowych (odcinek
długości około 11 mb) – zakaz cumowania statków.
- NABRZEŻE INDYJSKIE - wyłączone z eksploatacji na odcinkach od pachoła nr 1 do pachoła nr 13 włącznie oraz od
pachoła nr 23 do pachoła nr 30 włącznie – przebudowa.
- NABRZEŻE OKSYWSKIE - wyłączenie z eksploatacji wraz z zakazem cumowania statków na odcinku długości 15m tj.
od 48 metra długości nabrzeża licząc od załamania z nabrzeżem Helskie I do 63 metra długości nabrzeża
Oksywskiego.
7. NABRZEŻE HELSKIE II - wyłączone z eksploatacji na całej długości – przebudowa.
- NABRZEŻE HELSKIE I - wyłączone z eksploatacji na odcinku od narożnika z przystanią Ro-Ro „A” do pachoła nr 27 –
przebudowa.
Uwaga:
1/ PRZY NABRZEŻU PREZYDENTA na odcinku między pachołami nr 1-3 (odcinek długości około 48,5mb) mogą cumować
statki pod warunkiem, że wysokość cumującego statku od linii wody będzie nie większa niż 7m.
2/ PRZY NABRZEŻU DUŃSKIM na odcinku od PIRSU POŁUDNIOWEGO do NABRZEŻA SZWEDZKIEGO zaleca się
cumowanie wyłącznie jednostek taboru pomocniczego (pilotówki, holownik, Strażak).
-
Autor wpisuJacek Kaszuba
-
Data utworzenia wpisu11 marca 2022
-
Zmodyfikowany6 września 2023 przez Jacek Kaszuba