Kapitanat Portu Gdynia
Wyłączone nabrzeża
Wykaz nabrzeży wyłączonych z eksploatacji oraz nabrzeży przy których cumowanie i postój statków są zabronione.
Stan na dzień: 11.03.2024r
- FALOCHRON GŁÓWNY
a/ zakaz cumowania i postoju z wyjątkiem stanowiska BPPP, przy którym mogą cumować statki o długości od 100m do 250m - par. 128 Zarządzenia Nr 9 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 16 lipca 2018r - Przepisy Portowe
b/ zakaz cumowania statków między pachołami nr 1-8 (odcinek długości około 160 mb) – czynna ochrona katodowa SPPP.
- NABRZEŻE POMORSKIE –wyłączone z eksploatacji na odcinku od pachoła nr 28 do pachoła nr 34 (remont linii odbojowej).
- NABRZEŻE DUŃSKIE – wyłączone z eksploatacji na odcinku od Pirsu Południowego do narożnika z nabrzeżem Szwedzkim (remont).
- PIRS POŁUDNIOWY PRZY NABRZEŻU DUŃSKIM - strona południowa - zakaz cumowania, strona południowa nie jest przeznaczona do cumowania.
- NABRZEŻE FRANCUSKIE - od narożnika z nabrzeżem Portowym do oporowych zderzaków dźwigowych (odcinek długości około 11 mb) – zakaz cumowania statków.
6. NABRZEŻE PILOTOWE (Ostroga Południowa od strony portu wewnętrznego) – wyłączone z eksploatacji od pachoła nr 3 do pachoła nr 11 (część kaszycowa) - przebudowa.
7.NABRZEŻE FIŃSKIE – wyłączone z eksploatacji na całej długości (remont).
8.NABRZEŻE INDYJSKIE - wyłączone z eksploatacji na odcinkach od pachoła nr 1 do pachoła nr 13 włącznie oraz od pachoła nr 23 do pachoła nr 30 włącznie – przebudowa.
9.NABRZEŻE OKSYWSKIE - wyłączenie z eksploatacji wraz z zakazem cumowania statków na odcinku długości 15m tj. od 48 metra długości nabrzeża licząc od załamania z nabrzeżem Helskie I do 63 metra długości nabrzeża Oksywskiego.
10.NABRZEŻE HELSKIE I - wyłączone z eksploatacji na odcinku od narożnika z przystanią Ro-Ro „A” do pachoła nr 17 – przebudowa.
Uwaga:
1/ PRZY NABRZEŻU PREZYDENTA na odcinku między pachołami nr 1-3 (odcinek długości około 48,5mb) mogą cumować statki pod warunkiem, że wysokość cumującego statku od linii wody będzie nie większa niż 7m.
2/ PRZY NABRZEŻU DUŃSKIM na odcinku od PIRSU POŁUDNIOWEGO do NABRZEŻA SZWEDZKIEGO zaleca się cumowanie wyłącznie jednostek taboru pomocniczego (pilotówki, holownik, Strażak).
-
Autor wpisuJacek Kaszuba
-
Data utworzenia wpisu11 marca 2022
-
Zmodyfikowany11 marca 2024 przez Jacek Kaszuba