Wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie w sprawie skargi konsorcjum NDI S.A. i NDI Sopot S.A. dotyczącej wyboru wykonawcy robót budowlanych w zakresie „Budowy dogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską -Część II (Rzeka Elbląg)

Wątpliwości dotyczące sposobu przeprowadzenia przetargu zostały rozwiane przez Sąd Okręgowy w Warszawie, który wyrokiem z dnia 31 sierpnia 2021 roku oddalił skargę konsorcjum NDI S.A. i NDI Sopot S.A. od wyroku Krajowej Izby Odwoławczej w Warszawie z dnia 26 lutego 2021 roku w postępowaniu przetargowym dotyczącym wyboru wykonawcy robót budowlanych w zakresie Budowy dogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – Część II (Rzeka Elbląg). Sąd Okręgowy w Warszawie, w ślad za Krajową Izbą Odwoławczą, potwierdził prawidłowość przeprowadzenia postępowania przez Urząd Morski w Gdyni oraz niezasadność zarzutów podnoszonych przez konsorcjum NDI.

Obecnie Wykonawca – BUDIMEX SA przystąpił do robót, związanych ze wzmacnianiem podłoża gruntowego pod drogę prowadzącą do mostu. W toku są również prace, związane z przygotowaniem dróg technologicznych i zagospodarowaniem placu budowy pod kątem logistycznym.

Czytaj dalej

Jedyny w swoim rodzaju, XI Bałtycki Maraton Brzegiem Morza już za nami

Start XI Bałtyckiego Maratonu Brzegiem Morza

Start XI Bałtyckiego Maratonu Brzegiem Morza

W sobotę, 28 sierpnia maratończycy spotkali się w Jastarni na XI Bałtyckim Maratonie Brzegiem Morza, który jest jedynym tego typu biegiem w Polsce i jednym z dwóch w Europie. Trasa maratonu bowiem w całości została poprowadzona po plaży, co pozwoliło uczestnikom dokładnie poznać bałtyckie wybrzeże od Jastarni, przez Juratę aż do Władysławowa. W tym roku warunku były ciężkie – silny wiatr, duże nachylenie brzegu i fale wdzierające się na plażę. Najlepszy czas tegorocznej edycji to 3:13:14.89 i należy on do Marka Dzięgielewskiego, który po raz szósty stanął na najwyższym podium bałtyckiego maratonu. Wśród Pań zwyciężyła, również nie pierwszy raz, stała uczestniczka naszej imprezy Aleksandra Jachimczyk-Korbut z czasem 3:52:57.27 (czwarty czas wśród wszystkich 82 zawodników).

WYNIKI XI BAŁTYCKIEGO MARATONU BRZEGIEM MORZA

Czytaj dalej

XI Bałtycki Maraton Brzegiem Morza już w najbliższą sobotę!

Program XI Bałtyckiego Maratonu Brzegiem Morza Tradycyjnie, w ostatni weekend wakacji zapraszamy do Jastarni na kolejną edycję wyjątkowego i niepowtarzalnego maratonu brzegiem morza. Już w sobotę, 28 sierpnia o godz. 9.00 piękna plaża półwyspu helskiego będzie areną zmagań śmiałków, którym nie są straszne piasek i morska bryza. Na najmłodszych czekają równie niezapomniane atrakcje – biegi na dystansach 200 i 500 metrów. Na morzu natomiast, zmagać się będą żeglarze – w, jubileuszowej w tym roku, walce o X Puchar Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni.

W dobie wielkiej popularności biegania, gdy maratony odbywają się praktycznie w każdym możliwym miejscu, my zapraszamy do udziału w biegu, który pod wieloma względami jest zupełnie wyjątkowy. Nazwa imprezy nie jest przypadkowa, ponieważ już bliżej linii brzegowej biegać się po prostu nie da. Jesteśmy jedynym w Polsce i drugim w Europie maratonem, odbywającym się w całości po morskiej plaży. Trasą biegu (Jastarnia-Jurata-Władysławowo-Jastarnia) jest  piaszczysty brzeg obmywany przez morskie fale.

Czytaj dalej

Latarnia „Krynica Morska” ma już 70 lat

Latarnia Krynica MorskaPruska administracja morska zdecydowała o budowie latarni morskiej na Mierzei Wiślanej, na 29 metrowej wydmie, położonej 300 metrów od Krynicy Morskiej. Po zaakceptowaniu projektu 29 metrowej wieży z budynkiem technicznym, przystąpiono do budowy, którą zakończono po roku. Została ona zbudowana przez elbląskiego rzemieślnika Edwarda Stacha. 1 maja 1895 roku światło na krynickiej latarni rozbłysło po raz pierwszy. Na czworokątnym cokole stała 19 metrowa, okrągła, ceglana wieża zakończona ośmiokątnym granitowym gzymsem i laterną w kolorze szarym. Na laternie zainstalowano obrotowy aparat Fresnela III klasy z niemieckiej firmy Picht & Co. zasilany początkowo olejem, później benzolem, gazem, aż do 1938 roku, kiedy wprowadzono zasilanie elektryczne.

 

Czytaj dalej

Pogłębianie kanału na Mierzei Wiślanej już trwa!

Przekop Mierzei Wiślanej - pogłebianie kanału żeglugowego

fot. materiały prasowe NDI/BESIX

Rozpoczęło się pogłębianie kanału żeglugowego, który połączy Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym. Prace wykonuje jedna z najnowocześniejszych w Europie pogłębiarek. Nie mniej dzieje się w rejonie sztucznej wyspy, której obwód został już zamknięty. Zintensyfikowano także prace na lądzie.

– Prace na Przekopie Mierzei Wiślanej idą zgodnie z harmonogramem. Pierwsze jednostki przepłyną przez nowy kanał żeglugowy w przyszłym roku, zaś docelowy kształt inwestycja uzyska w 2023 r. – mówi wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Najnowszy film z budowy

Czytaj dalej

Konferencja podsumowująca budowę wału przeciwpowodziowego w Krynicy Morskiej

uczestnicy konferencji na koronie wału zdjęcie grupowe

W konferencji wzięli udział przedstawiciele Krynicy Morskiej, Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku, Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Wykonawcy – konsorcjum firm WMW, Inwesmel i Dabi SM, Inżyniera Kontraktu – firmy Sweco, Nadzoru Autorskiego- firmy Bloze oraz pracownicy Urzędu Morskiego w Gdyni realizujący projekt.

W piątek, 16 lipca br. odbyła się konferencja podsumowująca budowę wału przeciwpowodziowego w Krynicy Morskiej. Projekt został zrealizowany przez Urząd Morski w Gdyni na podstawie umowy o dofinansowanie, zawartej z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przy wsparciu środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Czytaj dalej

Most Południowy nad kanałem żeglugowym na Mierzei Wiślanej oddany do użytku

Otwarcie Mostu Południowego na Mierzei Wiślanej

fot. materiały prasowe NDI/BESIX

Od 25 czerwca 2021 r. kierowcy mogą już korzystać z Mostu Południowego nad kanałem żeglugowym na Mierzei Wiślanej. W oddaniu obiektu do użytkowania uczestniczył wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

– Otwarcie Mostu Południowego to dowód na to, że prace na Mierzei Wiślanej przebiegają zgodnie z założonym harmonogramem. Postęp prac widoczny jest również przy budowie Mostu Północnego, gdzie wykonano większość robót konstrukcyjnych. Dzięki tym obiektom kierowcy nie będą stać w korkach, czekając, aż przez kanał żeglugowy przepłynie statek, co z pewnością przyczyni się do większego komfortu podróży – powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Czytaj dalej