GDAŃSK – NOWY PORT
Tor podejściowy do Gdańska Nowego Portu: szerokość po dnie 250m – 150m, głębokość minimalna 11,50m, zezwala na żeglugę statków o maksymalnym zanurzeniu 10,20m przy średnim stanie wody 500.
- Wejście do Gdańska Nowego Portu ( przy główce wschodniej w torze) szerokość – 150m
- Wejście do Gdańska Nowego Portu ( przy główce zachodniej w torze) szerokość – 130m
- Wejście do Gdańska Nowego Portu ( przy obrotnicy w torze) szerokość – 110m
- Odległość od pławy „NP” do pław N1 – N2 – 1,4Mm
- Szerokość przejścia między pławami N1 – N2 – 250m
- Odległość od pław N1-N2 do wejścia głównego do portu – 2,3Mm
- pomiędzy pławami N1/N2 – N5/N6 szerokość toru 250m, głębokości 12,5m – 13,5m.
- pomiędzy pławami N5/N6 – N7/N8 szerokość toru w linii nabieżnika Brzeźno 250m, głębokość -12,0m.
- pławy N7/N8 – główki wejściowe – szerokość toru w linii nabieżnika Westerplatte 150m, głębokość 11,9m, (lewa krawędź toru) – 11,4m.
- Uwaga na oznakowane spłycenie o głębokości 8,4m w odległości 6kbl. na płn-wsch od pławy N2.
- nabieżnik Brzezno – Iso. Or. 5 s – 13 Mm – 196°
- górne światło wysokości 31m (φ = 54°24’3N, λ= 018°38’3E)
- dolne światło wysokości 23m (φ = 54°24’5N, λ= 018°38’4E)
- nabieżnik Westerplatte – Oc. G 5s – 8 Mm – 147,7°
- górne światło wysokość 35m ( φ=54º24,5’ N, λ= 018º40,0’E)
- dolne światło wysokość 23m ( φ=54º24,6’N , λ= 018º39,8’E)
- maksymalna długość statku mogącego wchodzić do Gdańska N. Portu – 225m. Dla statków o większej długości wymagana jest zgoda kapitana portu.
Szerokość Kanału Portowego:
- Nb. Oliwskie – Nb. Obr. Westerplatte – 165m
- Nb. Zbożowe – Nb. Wisłoujście – 130m
- Nb. Wiślane – Nb. Dworzec Drzewny – 130m
Szerokość Kanału Kaszubskiego:
- Nb. Chemików – Nb. Zdobywców Kołobrzegu – 130m
Obrotnice:
- kanał Portowy /przy WOC/ – ∅ 170m głębokość – 12,00m
- kanał Portowy/przy Basenie Górniczym – ∅ 180 m głębokość 11,4m
- kanał Portowy/ przy GSR/ – ∅ 300 m minimalna głębokość 11,4m
- kanał Kaszubski /przy Polskim Haku/ – ∅ 200m min. głębokość 8,20m ( sondaż 02.10.19r.)
Kotwicowiska:
- kotwicowisko nr 1 – najmniejsza głębokość – 9,0m (sondaż 04/2018) – dla małych statków
- kotwicowisko nr 2 – najmniejsza głębokość – 10,3m (sondaż 12/2018) – dla średnich statków
- kotwicowisko nr 3 – najmniejsza głębokość – 10,2m – dla tankowców
GDAŃSK – PORT PÓŁNOCNY
- tor podejściowy do Gdańska Portu Północnego,szerokość w dnie – 350m
- głębokość minimalna – 17,0m
- zezwala na żeglugę statków o max zanurzeniu 15,00m (przy średnim stanie wody 500)
- wejście do Portu Północnego
– szerokość 700m
– maksymalne zanurzenie 15,0m
- odległość od pławy PP do P1/P2 – 2,71Mm
- odległość od P1/P2 do wejścia głównego – 3,35Mm
- szerokość między pławami P1 i P2 – 350m
- nabieżnik Port Północny – Oc. Y. 5s , 18m/8M i 45m/8M – 253,6°
- maksymalna długość statku mogącego wchodzić do Portu Północnego – 350m (stanowisko T BPPP) i do 425m – ( Deep Container Terminal 2 ).
Stanowiska przeładunkowe Portu Północnego:
- BPPP stanowisko „O” , Lccmax = 155m, Tmax = 10,0m
- BPPP stanowisko „P” i „R” , Lccmax = 300m, Tmax = 15,0m
- BPPP stanowisko „T” , Lccmax = 350m, Tmax = 15,0m
- BPPP stanowisko „T1”, Lccmax = 211m, Tmax = 12,70m
- Pirs Węglowy (764m) , Lccmax = 280m Tmax = 15,0m
- Pirs Rudowy (510m) Lcc max = 270m, Tmax = 15,0m
- Pirs „GASPOL” ( 294M) Lccmax = 200m, Tmax = 9,50m
- DCT1 (650m) Lccmax = 400m, Tmax = 14,50m (stanowisko głębokowodne)
- DCT2 ( 571m) Lccmax = 425m, Tmax = 15,00m
Obrotnice w Porcie Północnym:
- wejściowa – przy Pirsach Paliwowych ∅ 670m, głębokość – 17,0m
- wewnętrzna –przy Pirsie Rudowym/Węglowym ∅ 670m, głębokość – 16,5m
- wewnętrzna –przy Pirsie Kontenerowym ∅ 650m, głębokość – 17,0m
Kotwicowiska:
- kotwicowisko nr 4 – najmniejsza głębokość – 16,5m-dla masowców
- kotwicowisko nr 5 – najmniejsza głębokość – 19,9m- dla tankowców
GÓRKI ZACHODNIE
Tor podejściowy do Górek Zachodnich:
- Ujście Wisły Śmiałej – Tor wodny; maks. zanurzenie na torze = 5,40, szerokość w dnie – 60,0m
- maksymalne zanurzenie statków na torze wodnym od obrotnicy na Wiśle Śmiałej do Mostu Wantowego Tmax = 5,40m, Lccmax = 130m, Bmax = 16,00m. maks. siła wiatru do 5°B, maks. wysokość fali do 0,6m;
- Martwa Wisła: Most Wantowy – Most Siennicki – pora dzienna, maks. zanurzenie = 3,00m
- Linie energetyczne w porcie Gdańsk
Nr | Napięcie | Krzyżowane obiekty wodne | Krzyżowane obiekty lądowe | Wysokość przewodu od lustra wody [m] | Wysokość obrysu obiektów [m] | Numer słupów |
---|---|---|---|---|---|---|
1434 | 110 kV | Martwa Wisła, Leniwka | Nb. Zbożowe Nb. Wisłoujście | 58,10 | 52,10 | 38-41 |
1435 | 110 kV | Martwa Wisła | 20,80 | 13,00 | 26-27 | |
1434 | 110 kV | ul. Zawiślańska ul. Sztutowska | 53,20 | 47,00 | 9-10 | |
1435 | 110 kV | Przy Ostrowcu III, Leniwka | ul. Swojska na Ostrowiu, ECIII, | 53,50 | 47,00 | 4-5 |
1435 | 110 kV | Nb.Przemysłowe Nb. Zdob. Koł. | 61,80 | 51,00 | 11-12 | |
015602 | 15 kV | Wisła Śmiała | ul. Przełom/ Nadwiślańska | 30,90 | 24,00 | 2-3 |
015851 | 15 kV | Martwa Wisła Sobieszowska Pastwa | ul. Przegalińska | 21,60 | 15,50 | - |
014808 | 15kV | Martwa Wisła | ul. Nan Brzegiem | Brak ograniczeń - linia skablowana | |
|
014902 | 15 kV | Płonie Ujście Wisły Śmiałej | ul. Zagroble | Brak ograniczeń - linia skablowana |
Uwaga : Przy wyłączonych liniach energetycznych 110KV należy zachować minimalna odległość 6m od obrysu obiektu przepływającego pod linią.
Kable podwodne w porcie Gdańsk
- przy wejściu do Basenu Władysława IV
- między nb. Kapitana Ziółkowskiego i nb. Obr. Westerplatte
- między nb. Oliwskim i nb. Obr. Westerplatte
- między nb. OPP i nb. Zbożowym
- między nb. Wisłoujście i nb. Zbożowym
- między nb. Dworzec Drzewny i nb. Wiślanym
- między nb. Dworzec Drzewny i nb. Wiślanym, przy obrotnicy GSR – 2 kable
- między nb. Przemysłowym i nb. Zdobywców Kołobrzegu
- między nb. Kaszubskim i Nb. Przemysłowym na wysokości promu kolejowego przy Stoczni Gdańskiej
- między i Nb. Kaszubskim ( S.G.) a Polskim Hakiem w kierunku południowym
- miedzy Polskim Hakiem i Nb. Maritim – dwa kable
- między nb. Remontowym 19A i nb. Trawlerowym – dwa kable
- między nb. Drewnica i wyspą Ostrów (nb. Euroluk) – dwa kable
- miedzy nb. CN100 i nb. CN102
- Na wysokości Elektrociepłowni od nb. CP 1b
- za mostem Siennickim ( Nb. Szyprów) – dwa kable
- między nb. Szyprów i nb. Retmanów
- przy moście Kolejowym , na wysokości Stoczni Rybackiej
- przy moście Wantowym im. H. Sucharskiego