Informacje nawigacyjne – KGA

Tor podejściowy do Gdyni:
szerokość w dnie: 150 m
głębokość minimalna: 14,1 m

Maksymalne dopuszczalne zanurzenie statków
13,00 m przy średnim stanie wody lub wyższym.

Odległość od pławy „GD” do „G1-G2”: 3770 m = 2,04 Mm

Odległość od pław „G1-G2” do wejścia głównego: 2780 m = 1,5 Mm
Szerokość przejścia między pławami „G1-G2”: 185 m

Szerokość wejścia głównego: 150 m
Zanurzenie max. statku: 13,0 m

Odległość między wejściem głównym a pilotowym: 980 m
Szerokość przejścia pilotowego: ok. 100,0 m
Zanurzenie max. statku: 13,0 m

Podejście do wejścia południowego:
głębokość minimalna: 8,30 m

Wejście południowe:
szerokość: 100 m
maksymalne zanurzenie: 7,50 m

Nabieżnik Gdynia – Occ.Or. 5 s 8 Mm
górne światło wysokości 27,8 m (φ = 54°32’3N; λ= 018°32’1E);
narożnik nabrzeży Rumuńskiego i Słowackiego
dolne światło wysokości 15,2 m (φ = 54°32’2N; λ= 018°33’0E);

ostroga pilotowa północna – Marynarki Wojennej
odległość między stawami nabieżnika: 1060 m

Max. długość statku mogącego wchodzić do Gdyni: 340 m
Max. długość statku mogącego wchodzić wejściem południowym do Basenu I: 170 m
Max. długość statku mogącego wejść do Basenu II (szer. 35 m): 250 m

BPPP CPN – Falochron: odległość między skrajnymi dalbami cumowniczymi: 80 m
Max. może cumować statek: do 35000 DWT: 210 m
Min. długość statku, który może cumować do dalb: 100 m

Szerokości Basenów:

Basen I (Prezydenta) szer.: 378 m
Odległość między pirsem (przy Kutrowym) a nab. Prezydenta: 150 m
Basen II (inż. Wendy) szer.: 330 m
Basen III (Węglowy) szer.: 381 m
Basen IV (J.Piłsudskiego) szer.: 242 m
Basen V (inż. Kwiatkowskiego) szer.: 178 m
rampa Ro-Ro szerokości 22m zawęża basen do 156 m
Basen VI szer.: 265 m
Basen VII szer.: 225 m

Szerokość Kanału Portowego:
Nabrzeże Helskie I – Bułgarskie 270 m (przy Greckim)
255 m (na końcu Bułgarskiego)

Nabrzeże Bramowe – Litewskie (narożnik z Helskim)
odległość min. 203 m

Nabrzeże Południowe (narożnik, konstrukcja) – Włoskie
215 m (najmniejsza)

Nabrzeże Południowe – Słowackie 224 m (najmniejsza)

Nabrzeże Gościnne – Norweskie 272 m (najmniejsza)

Szerokość Kanału Południowego:

Nabrzeże Wejściowe (długość 120 m) – Falochron 100 m; max. zan. 7,50 m
Nabrzeże Islandzkie – Falochron 100 m; max. zan. 8,00 m
Nabrzeże Wendy – Falochron 100 m; max. zan. 8,60 m

Obrotnice:
Awanport – średnica 500 m głębokość 13,50 m
Kanał Portowy/ Basen IV – średnica 385 m głębokość 13,50 m
Kanał Portowy/ Basen VIII – średnica 400 m głębokość 13,50 m

Przejścia kabli:
– między główkami wejścia głównego
– między główkami przejścia pilotowego
– między nabrzeżem Fińskim a nab. w Marynarce Wojennej ( w dwóch miejscach)
– między nabrzeżem Słowackim, a Gościnnym (kabel nieczynny)
– między na. Wendy, a Falochronem (2 kable)
– kabel (światłowód) Z Gdańska PP kursem 320° do południowej główki wejściowej, wzdłuż Falochronu (15m od falochronu) Kanałem Południowym; 180 m od na. Wendy przechodzi skosem na lewą stronę Kanału (120 m od Wendy) dalej w odległości 20 m od nabrzeża Wendy w połowie nabrzeża wchodzi na ląd.

Rurociąg paliwowy (dwie nitki) – od dalby BPPP-CPN Falochron do Falochronu przy Basenie XI Marynarki Wojennej (ok. 100m od wejścia głównego w Awanporcie).

Basen Żeglarski
Długość jednostek do 20m; zanurzenie max. 3,20 m na torze podejściowym do Mariny (przy średnim stanie wody).

Akwen treningowy:
a) od prawego światła wejściowego do Basenu Żeglarskiego
b) do φ= 54°31’0 N; λ= 018° 34’0 E
c) do φ= 54°31’0 N; λ= 018° 39’0 E
d) do φ= 54°28’0 N; λ= 018° 38’0 E
e) do Cypla Redłowskiego

Nabrzeże Wendy:
Rezerwowe stanowiska obsługi cieczy palnych przy nab. Wendy – postój zbiornikowców na odcinku od pachoła Nr 3 do narożnika z nab. Śląskim o długości 206 m. Wielkość bezpieczna zbiornikowca: długość do 90,0 m i zanurzenie max. 7,50 m przy średnim stanie wody.